Proteinpulver


Andersnl
 Share

Recommended Posts

Ja syntes klart du skal drikke 30-35 gram proteinpulver inden du går iseng, jeg gør det selv, selv om jeg ikke træner inden sengetid :4thumbup:

Og når man sover, så bruger kroppen jo tid på at reparere de skader der er på muskelvævet, og der indgår protein som vigtigt byggesten.

Men kan du godt sove efter at have pumpet ?? det ville jeg personligt ikke kunne, og jeg ville slet ikke have overskud til at træne på det tidspunkt.

Nogen grund til du ikke bare bruge 20 min til træning inden aftensmaden ??

Link to comment
Share on other sites

Nu spiser personen jo ikke efter træning, da trådstarter jo går iseng, og først får mad 8-9 timer efter, så selvfølgelig betyder det noget at få det pulver, når der ikke bliver spist mad.

Sikke dog en svar at give Vena, det siger squ sig selv..

Hvis man har en tom motor der kan have 40 liter i tanken, og man så kun fylder 10 liter på, så mener du altså de 10 liter ikke kan bruges, fordi der kan komme 40 L på om 9 timer :4nope:

Link to comment
Share on other sites

Pas på med ordet selvfølgelig (og så endda med fed skrift!)

Og lad nu vær med at sammenligne kroppen med en motor, det har aldrig været en god sammenligning, selv om folk konstant bruger den.

Men hvis vi endelig skal sammenligne med et motor, så siger du sådan set følgende:

Du tanker 60 liter på en tank (aftensmad), du kører efterfølgende 5km med speederen i bund. Nu er tanken helt tom.....

Kroppen kan indeholde store mænder energi, og du tømmer ikke magisk alle dine ressourcer, fordi du træner i 20min. Hvis du spiser et solidt måltid inden træning, har du uden tvivl nok til næste morgen.

Den gamle sang, med en træning er spildt, hvis der ikke indtages mad straks efter træning er helt forfejlet.

Link to comment
Share on other sites

[slettet af Admin]

Nu er det jo ikke energi vi snakker om men protein, og hvis han spiser kl 18 og træner kl 22, så har han gavn af at få protein efterfølgende, da det ikke kan lageres.

[slettet af Admin]

Vil anbefale dig et bruge em protein der er langsom optagelig(kassien) mener jeg det hedder. da du på den måde vil have den længere i kroppen natten over.

Held og lykke med projektet :boobs:

Edited by Morten Z
Nedsættende kommentarer
Link to comment
Share on other sites

Tror vist Salt siger det meget fint. Din måde at argumentere på, er ikke alt for kløgtigt. Hvis du gerne vil være en del at et diskussionsforum, vil det umiddelbart være en meget god idé at respektere, når andre har en anden holdning end en selv.

Jeg har derfor ikke lyst til at bruge tid på en længere diskussion.

Hvis du gerne vil argumentere for din "sag", så må du meget gerne smide noget dokumentation op, som støtter din holding.

Her er f.eks. dokumentation på at proteinpulver ikke hjælper en pind: http://www.motion-online.dk/kost_og_kosttilskud/ernaering/proteinpulver_giver_ikke_stoerre_overarme/

Casein har heller ikke den store effekt i forhold til Whey og omvendt. Effekten er stærkt overvurderet.

Dokumentation: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21045172

Har du brugbare argumenter/dokumentation for at man SKAL spise efter træning, eller bare det at det har en bedre effekt at indtage en shake inden man går i seng, så tager jeg gerne debatten med dig.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share