Vægt under pause fra træningen?


snow-white
 Share

Recommended Posts

Hej alle :)

Jeg står og skal opereres her inden jul og må ikke træne hårdt i 2 måneder, men må stille og rolig starte op efterhånden som jeg bliver friskere. Jeg har trænet 4-5 gange om ugen i motionscenter indtil nu - styrke og konditionstræning - jeg skal så holde vægten i mellemtiden og gerne tabe mig, da jeg skal have min fedtprocent ned.

- Er der nogen som har en god kostplan jeg kan følge efter under de forhold? :)

Link to comment
Share on other sites

Det er lidt svært at komme med en decideret kostplan ud fra de få oplysninger du giver. Mit forslag er, at du selv holder øje med dit indtag fx ved brug af madital.dk, madlog.dk eller iforms kostdagbog - her skriver du ind, hvad du spiser, og så får du overblik over, om du spiser for meget eller for lidt. Du skal jo som du nok ved spise færre kalorier end du forbrænder, hvis du vil tabe dig. :)

Edit: Hvis jeg var dig, ville jeg ikke gå i krig med vægttab uden at have mulighed for at dyrke motion/styrketræne, fordi du så vil miste mere muskelmasse end hvis du taber dig mens du styrketræner, så det så vidt muligt bliver holdt ved lige. Jeg ville derfor nok satse på at ligge omkring mit ligevægtsindtag så længe, jeg ikke måtte røre mig.

Edited by Retchen
Link to comment
Share on other sites

Det er lidt svært at komme med en decideret kostplan ud fra de få oplysninger du giver. Mit forslag er, at du selv holder øje med dit indtag fx ved brug af madital.dk, madlog.dk eller iforms kostdagbog - her skriver du ind, hvad du spiser, og så får du overblik over, om du spiser for meget eller for lidt. Du skal jo som du nok ved spise færre kalorier end du forbrænder, hvis du vil tabe dig. :)

Edit: Hvis jeg var dig, ville jeg ikke gå i krig med vægttab uden at have mulighed for at dyrke motion/styrketræne, fordi du så vil miste mere muskelmasse end hvis du taber dig mens du styrketræner, så det så vidt muligt bliver holdt ved lige. Jeg ville derfor nok satse på at ligge omkring mit ligevægtsindtag så længe, jeg ikke måtte røre mig.

Jeg er 176 høj og vejer 65kg og har i forvejen en aktiv dag :) Jeg var ikke klar over jeg ville miste mere muskelmasse ved at tabe mig end at holde vægten, men så vil jeg nøjes med at holde vægten i mellemtiden! tak for svar :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share