Flere kalorier/Stadigt vægttab.


Rassep
 Share

Recommended Posts

Hej alle! :-)

Jeg har de seneste fire måneder holdt mig på en plan der hedder 1500 kcal om dagen.

Det skal siges at jeg stadig har drukket alkohol i ny og næ, og har holdt få snydedage i mit firemåneders forløb.

Jeg er en pige, og sidst jeg vejede mig, vejede jeg 62,5 kg og er 174 høj.

Jeg ved at jeg har tabt mig, og at det har hjulpet mig rigtig meget at holde styr på kalorierne

Men her de sidste 2-3 uger har jeg ikke talt mine kalorier, jeg har ikke totalt overspist, men hvis jeg tænker mig om har jeg måske ligget på et gennemsnit på 1800-2500 kcal om dagen og har haft flere snydedage end jeg plejer. Jeg begyndte at træne i samme omgang, ca 3-4 gange om ugen og har derfor følt mere sult.

Jeg har ikke turde kigge på vægten da jeg er dødsens angst for at jeg har taget på, jeg føler jeg har taget 10 kg på...

Mit problem er at jeg må indse at de 1500 kcal bliver for lidt for mig i længden, da jeg er begyndt at føle større sult og har hørt at de 1500 er meget lidt som livstil - men samtidig er jeg bange for at blive større (vil faktisk gerne tabe mig mere endnu, samt træne mig mere markeret)

Kan jeg øge mit kalorie indtag og stadig tabe mig eller måske bare holde vægten? Og hvor meget burde jeg forbrænde i fitnesscenteret pr gang, hvis jeg træner 3-4 gange om ugen?

Håber mine spørgsmål og frustrationer er til at forstå...

:-)

Link to comment
Share on other sites

Det kommer meget an på hvad dit ligevægtsindtag er. Prøv at brug beregneren her på MOLs forside,

for at finde dit energibehov. Den er ikke præcis, så du kan prøve at spise efter den i 2 uger. Hvis du

har taget på, skal du spise mindre, hvis du har tabt dig så ved du hvad du skal spise for at tabe dig.

Jo mere motion du laver - jo mere kan du spise, eller tabe dig hvis du lader være at spise for de "ekstra" kalorier.

I forhold til vægttab anbefales det at du trækker 500 kcal fra dit ligevæbtsindtag om dagen.

På den måde skulle det være muligt at tabe ½ kg. om ugen. Men det tager noget tid at prøve

sig frem med ligevægtsindtag. Jeg er igang med det samme :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det kommer meget an på hvad dit ligevægtsindtag er. Prøv at brug beregneren her på MOLs forside,

for at finde dit energibehov. Den er ikke præcis, så du kan prøve at spise efter den i 2 uger. Hvis du

har taget på, skal du spise mindre, hvis du har tabt dig så ved du hvad du skal spise for at tabe dig.

Jo mere motion du laver - jo mere kan du spise, eller tabe dig hvis du lader være at spise for de "ekstra" kalorier.

I forhold til vægttab anbefales det at du trækker 500 kcal fra dit ligevæbtsindtag om dagen.

På den måde skulle det være muligt at tabe ½ kg. om ugen. Men det tager noget tid at prøve

sig frem med ligevægtsindtag. Jeg er igang med det samme :smile:

Tak for svar!

Er det under "Dagligt Energi forbrug"?

Det ville passe mig fint med et halvt kg om ugen, i stedet for et helt, for det gik måske lige lovlig stærkt med kiloene i starten, og jeg vil gerne finde en måde at kunne holde gejsten og vægten! :4boxing:

Link to comment
Share on other sites

Tak for svar!

Er det under "Dagligt Energi forbrug"?

Det ville passe mig fint med et halvt kg om ugen, i stedet for et helt, for det gik måske lige lovlig stærkt med kiloene i starten, og jeg vil gerne finde en måde at kunne holde gejsten og vægten! :4boxing:

Nemmerlig :) Dagligt energi forbrug er dit ligevægtsindtag (sådan cirka) og så prøv med at trække

500 kcal fra til at starte med og se hvordan det går :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share