Jeg er idiot til computermarkedet


MichaelEbeltoft
 Share

Recommended Posts

I dag skulle jeg købe et netkort og netkabel til computeren. Jeg er ikke computer geni, og har svært ved at overskue markedet for tilbehør til computere. Jeg vidste bare hvad jeg skulle bruge og ville gerne have det billigt. Derfor er det fedt at der findes en side som www.edbpriser.dk hvor en computer idiot som jeg selv kan få et godt overblik over priser, for de varierer åbenbart en hel del.

Til gengæld har jeg ingen problemer med at finde de billigste kosttilskud på nettet, men der er garanteret rigtig mange som har det med kosttilskud som jeg har det med computere. Det er en jungle!

Derfor er jeg ked af at der ikke findes en "edbpriser" for kosttilskud. Efter at have læst tråden om protein pulver og fundet ud af at nogen stadig giver op mod 400 kroner for 908 g protein, sidder jeg her lidt uforstående overfor at folk ikke har fået øjnene op for hvor billigt man egentlig kan gøre det hvis man lige gider bruge en uge foran computeren på at skabe sig et overblik over markedet.

Heldigvis er der en del folk på MO som har været i det her "game" nogle år efterhånden, bl.a. jeg selv,  og godt ved hvor de får mest for pengene. Kunne disse mennesker ikke dele deres erfaringer med andre eller skal folk stadig betale f.eks 419 kroner for 908 g Nitro-Tech hos sublim sport.

Derfor foreslår jeg at MO laver en top 10 prisoversigt i forskellige kategorier. Det kunne f.eks. være Creatine, Valle-Protein, Weight Gainer, Glutamine og meget andet. Jeg har undladt at foreslå ECA da det jo ikke er helt lovligt.

MO er jo ikke en kommerciel side, men en oplysningsside derfor ville det da være oplagt at prøve dette. Jeg ville da, hvis jeg var newbee være lykkelig for at kunne se hvor kiloprisen på valleprotein er lavest. F.eks kunne man jo også lade folk give de forskellige protein produkter karakter i smag og opløselighed.

Synes I at det er en god ide???

Hvad siger Morten Z?

Link to comment
Share on other sites

tja, en god ide, for så vidt at produkterne kan sammenlignes.

Problemerne er vel, at nogen skal undersøge priserne ret ofte og at der er mange proteinprodukter, som er forskellige, så det bliver svært at sammeligne.

Det gode er selvfølgelig, at det bliver lettere at finde(for folk, som kender MO), men at priserne kan forventes lavere pga. øget konkurrence, skal man vist ikke regne med.

Hvis systemet ikke er lavet til feb., så kan jeg lave det, desværre har jeg ikke tid nu(pga. eksaminer) :)

Link to comment
Share on other sites

Nååå ja, produkterne er svære at sammenligne. Og det mener du ikke at 100 forskellige netkort,harddiske etc er. Det må jeg lige huske at påpege overfor edbpriser.dk for de kan da egentlig lige så godt lukke siden. Jeg vil gerne påpege et par ting i spørgsmålet om sammenligning.

1. Valleprotein er valleprotein, og så er det sgu lige meget hvad producenten hedder!

2 Creatine monohydrat er creatine Monohydrat og så er det sgu lige meget hvad producenten hedder!

3. Ja jeg kunne blive ved, men det er der vist ingen grund til.

Det var også derfor at jeg foreslog at priserne skulle angives i f.eks kroner per gram valleprotein. Det vil gøre sammenligningen lettere.

Eksempel:

2kg Cell-Tech fra muscletech koster 650 kroner hos sublim sport, produktet er for dem der ikke ved det, et creatine produkt og indeholder 200 gram creatine.

Pris pr gram Creatine i celltech = 3,25 kroner.

1kg Creatine fra Star Nutrition koster hos gymgrossisten koster 300 kroner.

Pris pr gram creatine = 0,33 kroner.

Hvad ville du vælge. Så ville man måske sige at det er jo alle de andre ting i Cell-Tech der er skyld i prisforskellen. Ja det er muligt men alt det andet er sukker, og at give næsten 3 kroner mere pr gram creatine og så få smidt 1800 gr sukker i hovedet er sgu da hul i hovedet. Desuden er det jo creatinen der er det væsentlige!!!

Og det er en af de ting jeg godt vil pointere overfor nye spillere, det er hamrende åndsvagt at give så mange penge for alle muligt smart-ass amerikanske blandingprodukter, for man kan lave nødagtigt lige så god en blanding for 1/5 af prisen. Men det er pissesvært at gennemskue alle disse produkter, derfor vil jeg og forhåbentlig også en del andre her på MO godt hjælpe newbee's til at købe økonomisk korrekte produkter. Bla. synes at det er væsentligt at man har mulighed for at give de forskellige produkter karakter i forbindelse med top ti listen. En væsentlig ting er smag. Hvis man kan få 1 kg valleprotein et sted til 150 kroner som er tilsat rævepis for at give smag og et andet sted kan få et valleprotein produkt til 200 kr kiloet men tilsat jordbærsmag, ja så ville jeg vælge det med jordbær smag og give de 50 kroner ekstra.

Mht at undersøge priser, så synes jeg at man som på edbpriser.dk burde for diverse sælgere til selv at opdatere deres priser. Det må jo være i deres interesse at profilere sig.

Link to comment
Share on other sites

Ja æd du bare småkager. Prøv lige at regne prisen ud på et kilo valleprotein hvis du skal have det fra småkager. Det er sgu nok dyrt. Men så er der jo også en masse anden næring i, så du kan jo nok snart leve op til dit navn her på MO hvis du æder småkager. Selvfølgelig er valleprotein som er expylosret hydraleret radioeret fylopenderet zaxoponerert molykillexet zynthentasuret unlopaneret da 5000% bedre end almindelig valleprotein uden en masse smarte navne vedhægtet. Så giv du bare 400 kroner kiloet. Hvor er det nu lige at valleprotein kommer fra. Er det noget med ostevalle og sådan noget. Det tror jeg NOK det er. Og hvis man så expylosret hydraleret radioeret fylopenderet zaxoponerert molykillexet zynthentasuret unlopaneret vallen, er aminosyre profilen så ikke stadig den samme. Det tror jeg NOK den er. Men som sagt, det er svært at kæmpe mod alle de smarte ord med "real science" bag.

Get my point?

Link to comment
Share on other sites

Sorry, pga. rejse har jeg først set tråden nu.

Jeg har faktisk overvejet at lave en liste i stil med den vi har for forhandlere af træningsudstyr.

Jeg tror ikke, at det er besværet værd at lave en produktspecifik liste. Hvis listen giver et fingerpeg om hvilke 3-4 forhandlere der ligger fornuftigt med hensyn til pris/kvalitet/service er det overskueligt at tjekke disse ud i forhold til det specifikke kosttilskud man er efter.

Det er selvfølgelig subjektivt med en afstemningsliste - til gengæld er det sjovere og nemmere.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share