The Dark Knight Workout


Davidsc4
 Share

Recommended Posts

Hej alle sammen

Jeg er helt ny her inde men glæder mig til at komme i gang. Jeg er 23 år og har trænet en del fra omkring 16-19 års alderen og så er det kørt meget on off.

Nu er det sådan at jeg har en masse tid fra februar og jeg kunne godt tænke mig at prøve noget nyt og måske lidt ekstremt.

Jeg faldt over The Dark Knight Workout.

http://www.bodybuilding.com/fun/dark_knight_workout.htm

Har undersøgt det lidt nemmere frem og tilbage og kunne egentlig godt tænke mig at gå i krig med det til februar og ca 8 uger frem (forhåbentligt)

Vil egentlig bare høre nogen først som havde mere forstand på træning end mig. Ser det åndsvagt ud eller er det spild af tid?

Jeg er 2 meter høj og vejer ca 93 kg, så er lidt bekymret over hvor lidt mad man skal spise, da jeg helst ikke vil tabe mig for meget, men så kunne man vel altid smide et aftensmåltid ind.

Har i nogle ideer eller respons til programmet?

På forhånd tak

David

Link to comment
Share on other sites

Du skriver ikke noget om dine mål, men jeg antager det er store bøffer og større styrke?

Der er ikke noget 'ekstremt' over programmet - det er et helt almindeligt split-program, hvor hele kroppen trænes igennem 1 gang om ugen.

For en begynder giver det ikke meget mening at dele kroppen så meget op. Et full body program (Greyskull LP, Starting Strength, Madcow Intermediate) hvor man træner kroppen igennem 3x om ugen, evt. et upper/lower (Wendler 5/3/1) hvor man træner kroppen igennem 2x om ugen, giver bedre mening.

Link to comment
Share on other sites

Du skriver ikke noget om dine mål, men jeg antager det er store bøffer og større styrke?

Der er ikke noget 'ekstremt' over programmet - det er et helt almindeligt split-program, hvor hele kroppen trænes igennem 1 gang om ugen.

For en begynder giver det ikke meget mening at dele kroppen så meget op. Et full body program (Greyskull LP, Starting Strength, Madcow Intermediate) hvor man træner kroppen igennem 3x om ugen, evt. et upper/lower (Wendler 5/3/1) hvor man træner kroppen igennem 2x om ugen, giver bedre mening.

For en begynder giver det ikke meget mening at køre Wendler, næppe heller de andre hvis det kræver rep outs.

Edited by MamboMads
Link to comment
Share on other sites

Starting Strength kører heller ikke rep-out. Jeg kender ikke Madcows. Pointen var (det står da ret tydeligt), at topsæt repouts ikke er særligt begynderegnede.

Men er der jo netop heller ingen af de anbefalede programmer der benytter, måske udover Wendlers.

Link to comment
Share on other sites

Men er der jo netop heller ingen af de anbefalede programmer der benytter, måske udover Wendlers.

Vi kunne have sparet et par indlæg hvis du havde læst og forstået mit indlæg:

"For en begynder giver det ikke meget mening at køre Wendler, næppe heller de andre hvis det kræver rep outs."

Læg mærke til at jeg har skrevet HVIS angående de andre programmer.

Edited by MamboMads
Link to comment
Share on other sites

Det er ekstremt for mig, for jeg er ikke så god til at spise sundt og lidt:p ser mig ikke helt som nybegynder men der er langtid siden jeg har trænet program. Det jeg synes der er spændende ved programmet er at det prøver at holde kalorie indtaget nede. Men tak for responsen, jeg tjekker de programmer ud i har foreslået.

Link to comment
Share on other sites

Hvad er repouts? Det samme som failure?

Jeg vil egentlig også gerne vide hvad repouts er, hvis i vil være så venlige :)

Kan godt se at det måske er spild at splitte op over hele ugen og i stedet træne hele kroppen 2-3 gange om igen i stedet(evt stadigvæk noget split da jeg har tiden til det), lyder noget mere fornuftigt.. Vil stadigvæk gerne kombinere det med noget cardio.

Link to comment
Share on other sites

5/3/1 og GSLP bygger begge på at man tager "så mange som muligt" i topsættet. I GSLP foreskrives 2x5 efterfulgt af 1x5+ ('så mange som muligt'). Om man går til failure eller ej, må man selv om. Det kan i nogle tilfælde give god mening at stoppe 1-2 reps før failure.

Er det kun de næste 8 uger du har tid til at træne ofte? Hvad så bagefter? Det der med at blive større og stærkere tager mere end 2 måneder.

Link to comment
Share on other sites

Helt sikkert tjr.. Det var ligeså meget for udfordringen.. Er selvfølgelig klar over at en udfordring er relativ. Men både træning hver dag og madprogram er en udfordring for mig og så vil 8 uger være et fint mål til at begynde med. Men har undersøgt de programmer du har skrevet og det virker også som nogle meget gode alternativer.. Nemlig 321 det var også hvad jeg synes der var smart.. har overvejet meget split program. Mandag tirsdag / torsdag fredag.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share