Bachovich's log


bachovich1
 Share

Recommended Posts

Hey alle. Jeg har valgt at starte denne log da jeg gerne vil strukture min træning bedre,

bibeholde min motivation og den vigtigste grund er klart at få noget kritik på min træning

da jeg er nybegynder inden for styrketræning.

Jeg er 17 år, 185 cm og vejer 72kg.

Mit mål er simpelthen bare at komme i en super form både i styrke og kondition.

Efter gymnasiet skal jeg i militæret og træner til at blive den bedste af de bedste.

Jeg har altid gået til fodbold og intet andet. (Startet på styrketræning for et år siden)

Dog har jeg en god grundfrom da jeg har løbet 4 maraton distancer på to en halv uge,

hvor en af dem var "officiel" med en tid på 3t 30m 31sek. Derudover løber jeg 3,2 km på cooper

Min træning vil ikke være så varieret her til start, da der stadig er 3 år til militæret

så jeg løber meget få O-løb, få marcher og svømmer knapt så meget eksempelvis.

Her om vinteren, ligger jeg især vægt på styrketræning, vil gerne have lidt masse på

da jeg er høj og tynd. Jeg træner for at blive stærk og få en god udholdenhed, Men det gør

ikke noget at blive lidt større :) Jeg vil sætte mere fokus på løb når det bliver lidt varmere :)

Men følg med, kom med kritik og vær' nice :)

Edited by bachovich1
Link to comment
Share on other sites

Fedt med loggen - Held og lykke med dine mål!

Hvordan ser dit styrkeniveau ud pt. Og hvor meget får du trænet? :bigsmile:

Mange tak du og i lige måde :)

Det ser ok ud med styrken, men heller ikke mere end det :) jeg træner 7 gange om ugen det skifter mellem løb, bold og styrke :)

Jeg kører sæt af 5x5 i basis-øvelserne (har læst mig frem til, det skulle være godt, giv gerne kritik hvis du har noget bedre?)

jeg bænker pt 65kg 5x5

squat 70 kg 5x5

dødløft 60 5x5...

Især mine squats og dødløft skal jeg træne meget, men jeg startede her i Januar med de øvelser, så det går kraftigt fremad, men jeg vil have formen helt på plads før jeg leger med tungere vægte :)

Jeg er meget bedre til øveler med kropsvægt, jeg kan godt snuppe 30 kropshævninger og 20 dips uden problemer :)

Edited by bachovich1
Link to comment
Share on other sites

Følger du et bestemt styrkeprogram?

Prøv eventuelt at læse nogle bøger af Pavel Tsatsoulini - Det er nok de bøger som har lært mig mest om styrketræning, og de henvender sig godt til folk som træner ved siden af. :bigsmile:

Jeg vil da tjekke Pavel ud, men ja jeg følger et styrkeprogram - Back to basics, med det klassiske 2-split (push, pull)

http://news.bodylab.dk/artikler/261-storre-muskler-back-to-basics

Men lige for tiden holder jeg det ikke for at få lidt variation i min træning. Jeg har kørt det i lang tid så holder en lille pause og ellers tilbage til det igen.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 29 Januar

Det stod på ryg-bicpes.

Startede med dødløft

1x5x50kg

1x5x60kg

1x5x70kg

1x5x75kg

2x5x77,5kg

1x5x70kg

(Det var overrasskende for mig at jeg kunne tage så meget. mega fedt. Det blev dog svært at holde ordenligt greb til sidst, og derfor overvejer at købe noget straps, jeg ved ikke om det er en god ide?????)

Derefter lavede jeg en masse biceps øvelser, og lidt yderligere ryg.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 29 Januar

Det stod på ryg-bicpes.

Startede med dødløft

1x5x50kg

1x5x60kg

1x5x70kg

1x5x75kg

2x5x77,5kg

1x5x70kg

(Det var overrasskende for mig at jeg kunne tage så meget. mega fedt. Det blev dog svært at holde ordenligt greb til sidst, og derfor overvejer at købe noget straps, jeg ved ikke om det er en god ide?????)

Derefter lavede jeg en masse biceps øvelser, og lidt yderligere ryg.

Dum ide med straps, der er folk der trækker flere hundrede kilo uden dem, så du klarer dig nok også. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share