OST


WroNg*
 Share

Recommended Posts

Jeg sad lige den anden dag og kiggede på indpakningen til en ost, en fedt fattig en af slagsen!!

Jeg blev rimelig overrasket da jeg så den havde 28 g protein pr. 100 g!!

Er det "gode" proteiner ligesom i kød/fisk....

For det er da sjældent man falder over et produkt med 28% protein...

:rolleyes::rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan anbefale Thise mejeri's økologisk Thilde mellemlagret.

6% fedt og 31 g protein pr. 100 g.

Den er en anelse tør i konsistensen, men har en meget fin smag. :eatchicken:

Skiide godt Egon, den vil jeg prøve ;)

Er det Dansk supermarkeds eller brugsens?

Hvilken butik forhandler den..

Link to comment
Share on other sites

For de der ikke lige handler i Føtex, kan jeg tilføje at Cheasy har en med 6% fedt og 29% protein, hvilket jo er næsten det samme, som det i beskriver

Den vil jeg godt advare i mod, den lugter rigtig stærk, men har en træls smag (Jeg kan godt lide stærke oste, men denne her smager altså underlig), det er selvfølgelig meget subjektivt, men jeg synes ikke den smager som en ost skal smage...

Link to comment
Share on other sites

De er faktisk bedre end i kød, da samtlige aminosyrer er repræsenteret her! Så én af de der 6% ost - godt lidt kedelige i smagen - er et godt pålæg. :tongue:

Skjoldhøj, til mit spørgsmål om proteiner i ost er gode proteiner, fik jeg følgende svar: :confused2: :confused2:

Link to comment
Share on other sites

JS nævnte vist nok på et tidspunkt, at ost var et værdiløst produkt....  :unsure:

Jeg kan ikke forstå, hvorfor JS skulle have sagt dette. Protein i ost er vel ligeså godt som protein i mælk, så hvorfor skulle det være et værdiløst produkt? Hvor har han skrevet dette? :unsure:

Edited by The Tiger
Link to comment
Share on other sites

JS nævnte vist nok på et tidspunkt, at ost var et værdiløst produkt....  :unsure:

Jeg kan ikke forstå, hvorfor JS skulle have sagt dette. Protein i ost er vel ligeså godt som protein i mælk, så hvorfor skulle det være et værdiløst produkt? Hvor har han skrevet dette? :unsure:

Nu skal I jo ikke hænge mig op på det, men jeg mener det var noget med, at der var meget fedt i ost og at ost ikke indeholdt særligt mange vitaminer osv. Men giv ham en PM og hør om han lige vil svare på spørgsmålet.

Link to comment
Share on other sites

RAIDERS:

"Hvis de omtalte oste kun indeholder 6g fedt pr 100g., hvorfor taler vi sä om "orgier" af fedt ???"

Spørgsmålet gik vel også på ost i almindelighed, - at der så findes nogle anti-oste med kunstigt lavere fedtindhold, er så en helt anden sag.

Iøvrigt tales der IKKE om orgier af fedt, men om orgier af MÆTTET fedt!

Danskerne får alt for meget mættet fedt i forvejen, så der er INGEN god grund til at hælde ekstra oveni fra ost!

" Om de er spiselige eller ej, er vel op til den enkelte at vurdere"

Ja, det gælder ost, råddent kød, fordærvet leverpostej, AS, skumbamser og alt muligt andet!

Nu var spørgsmålet IKKE, om det er op til den enkelte, - eller om det IKKE er op til den enkelte, men om det var nogen god ide, - og det er det IKKE undtagen i minimale mængder i ny og næ!

Edited by JØRGEN STORM
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share