Giver det mening at køre HST uden den excentriske fase til sidst?


Retchen
 Share

Recommended Posts

Hej!

Jeg er i gang med at finde ud af, hvilket program jeg vil kaste mig over, og umiddelbart virker HST som noget for mig. Dog har jeg ikke rigtigt mulighed for at køre excentrisk i nogen øvelser, som det jo ellers egentlig er meningen at man skal i de sidste 2 uger af programmets 8 ugers cyklus. Det skyldes, at jeg træner alene og dermed ikke har nogen med mig, der kan hjælpe med at løfte vægten for mig, så jeg selv kan sænke den. Jeg har ikke mulighed for at tage nogen med.

Vil jeg få noget ud af programmet, hvis jeg udelader denne fase, eller ville det være bedre for mig at finde et andet program? Kan jeg evt. justere noget i de øvrige uger af programmet for at opveje det? Jeg bruger MOLs eget regneark til programlægningen (http://www.motion-online.dk/styrketraening/styrke_-_oevelser/hst_-_hypertrofi_specifik_traening/).

Som I måske har gættet, er mit mål primært muskelvækst, men jeg kører programmet samtidig med at jeg forsøger at cutte? Er det dumt?

På forhånd tak for hjælpen :)

Link to comment
Share on other sites

Muskelvækst er jo svært når man cutter, men du kan sagtens køre HST uden den excentriske fase, og du kan også slå den det fra i regnearket.

Tak for svar :) Jeg kaster mig ud i det i næste uge så. Jeg ved selvfølgelig godt, at mit cut vil stå i vejen for min fremgang, men jeg vil gerne køre et program alligevel, og så må vi se, hvad der sker.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share