Hjælp en kvinde! ;)


SolveigUna
 Share

Recommended Posts

Hej alle sammen.

Nu håber jeg ikke at det er helt off topic at jeg henvender mig her inde, med mine spørgsmål... :-/

Jeg har seriøst brug for hjælp/råd/andre øjne til at se på min situation:

Jeg er en ung kvinde på 27 år, er 171 cm høj og vejer p.t. 59 kg.

Jeg er en meget fattig studerende, og har derfor IKKE råd til at træne i fitnesscenter.

Jeg træner ca. 1 time derhjemme, hver 2. dag (forskellige squat øvelser, maveøvelser, ryg, ben og arm øvelser... Bruger håndvægte til det jeg nu kan). Og de andre dage imellem løber jeg ca. 4-5 km.

Jeg spiser som jeg altid har gjort, dvs. sundt med mange grøntsager, fuldkornsprodukter og 3-4 gange om dagen.

Fx.

Morgenmad: En skål neutral yoghurt (0,1%) med havregryn på.

Mellemmåltid: Gulerødder eller 1 skive rugbrød

Frokost: 2 skiver rugbrød med kødpålæg, evt. frugt

Mellemmåltid: Knækbrød eller frugt eller gulerødder

Aftensmad: Fuldkornspasta med kødsovs rig på grøntsager

Inden sengetid: ½ dåse tun

Drikkevarer: Drikker ca. ½ l skummetmællk om dagen og 2-3 liter vand.

Aftensmåltidet skifter selvfølgelig...

Jeg presser mig selv ret hårdt i forhold til min "hjemmetræning" og bliver godt gennemsvedt og er ofte øm dagen efter, så noget må jeg da gøre rigtigt...

Jeg er begyndt at løbe for 1 måned siden og målet er at kunne løbe længere og længere... Min vægt er dog stadig på de 59 kg, selv efter 1 måned!

Jeg drikker sjældent alkohol da jeg primært bruger mine weekender på at arbejde som promoter og derfor er "på den anden side af baren".

Min drøm er at få den lækreste og strammeste krop med muskler og en "stor" fyldig booty, men er det jeg gør nu, nok???

Får jeg protein nok? Træner jeg nok? Jeg ved godt at alt er relativt når jeg ikke træner i et fitnesscenter.

Har kraftigt overvejet at prøve noget tilskud som fx proteinpulver... Men som sagt er min økonomi VIRKELIG stram og vil nødig smide penge efter noget som måske ikke er nødvendigt.

Jeg håber nogen kan hjælpe med råd eller bare en vurdering af min kost- og træningssituation! :)

Tak på forhånd.

-Solveig

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Altså MOL har jo nogle fine cirkelprogrammer liggende online. GIv den gas! ;)

Ellers så skru op for løbeturene - hård interval, ikke alt det der hyggeløb. Det forbedrer dine tider samtidig med, at det skyder efterforbrændingen helt i top. Bakketræning, trappetræning, spurter (evt. "lygtepæls-leg :bigsmile: )

Læg på 1500 kcal på hviledage og ellers på ca. 17-1800 kcal på træningsdage. Evt 200 kcal højere, hvis du er fysisk aktiv i dit arbejde.

Jeg ligger selv på 33 % fordeling af fedt, protein og kulhydrat - for så vidt muligt. Hehe..

Find nogle challenges (fx løb 3 km på under 12 min alt efter form), og giv dig selv en hver uge. Det holder motivationen oppe. Det kunne også være flest mulige strækkere el. lign. på 1 min. Bare noget sjovt, og noget hvor du kan måle dine forbedringer.

Ellers er det jo superlækkert vejr efterhånden, så smid styrkeøvelser ind på din løberute. Løb 1 km, lav en cirkel med 5-6 øvelser, løb 1 km osv.. Det giver dig mulighed for at sætte fart på løbet og påvirke efterforbrændingen positivt.

Det manglende vægttab kan skyldes

1. Du har spist for meget og ikke været i kcal-underskud.

2. Du har opbygget muskelmasse og tabt fedtmasse.

..målebåndet er din bedste ven fra nu af!

Og vær obs på dit væskeindtag! Skjulte kcal kan ofte findes her...

Held og lykke!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hej.. mit liv er vægttræning og så min kæreste selvfølgelig:)

Jeg har trænet på meget seriøst plan i snart 10 år. Men nok om mig. Jeg vil sku gerne sponsorer 3 måneder til fitness world til dig, jeg vil ikke have noget fra dig, behøver heller ikke vide noget om dig.brænder selv meget for min hobby så derfor :) kom med et forslag så tager vi den derfra :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share