2 split eller fullbody til en begynder


battman
 Share

Recommended Posts

Jeg har pt 4 dage til rådighed, og er lige startet op med træning igen. Hælder lidt i mellem Fullbody og 2 split, startede på 2 split idag.

Enten vil jeg køre mit 2 split således, mandag onsdag,fredag,søndag.

Men hvis jeg kører fullbody, så vil jeg køre mandag,onsdag,fredag,søndag og om igen. Ved godt man ikke anbefaler 2 dage i træk, men har læst rundt på nettet, og er kommet frem til at man godt kan.

Har kigget lidt på babylovers SS, og det ser meget fornuftigt ud. Går efter masse og styrke, da jeg har haft en pause så ar intet af ovenstående, så vil ha mig et fundament. Nogle programmer som i ellers kan anbefale?

Og har hørt at man med fullbody ikke kan blive stor, nogle steder hvor jeg kan læse modsigelser af det?

Link to comment
Share on other sites

SS er et fint program. Nogle mener volumen er for lille, men til at begynde med, så vil jeg mene det er tilpas. Alt er jo relativt.

Jeg vil anbefale dig at starte med man, ons og fredag, og indtil du kommer i form igen, så kan du øge din træningsbelastning med en ekstra dag. Du kan eventuelt lave søndag til en Beachøvelses dag, hvor du kører en masse iso øvelser til de muskelgrupper, som du synes der halter.

Mht. om du ikke kan gaine masse med fullbody, så har eg aldrig hørt noget så forkert. Du kan gaine masse med alle programmer, det handler bare om at spise, sove og træne hårdt. Så er programdtrukturen underordnet.

Du kan eventuelt læse nogle af de artikler her på mol om kost.

Edited by lassehall
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share