Kratin


SAB
 Share

Recommended Posts

Jeg købte for noget tid siden en spand proteinpulver, og der fulgte en bøtte kreatin med. Proteinpulveret er spist, men kreatinen står på hylden. Jeg har besluttet at nu jeg har det, kan jeg lige så godt prøve det.  I loadingfasen skal man tage 15-20 g/dag  i 7-10 dage, korrekt?. På bøtten står 2 g/dag (der står intet om loadingfase), og hvis det overskrides skal man tale med en læge først!!!! Skal det tages alvorligt, eller skal jeg bare ignore det?

Der er iøvrigt kun 100 g i bøtten, så det meste er væk efter loadingfasen. Kan jeg nå at mærke/se et resultat (og evt. købe noget mere), eller er det for lidt tid?.

Mvh. SAB

P.S. Er det rigtigt man risikere at kroppen mister evnen til at producere kreatin naturligt?

Link to comment
Share on other sites

Jeg går ud fra at det er det fra Promax!

>og hvis det overskrides skal man tale med en læge først!!!! Skal det tages alvorligt, eller skal jeg bare ignore det? <

Hul i det, man skal virklig tage meget før det kan blive bare lidt farligt!

>I loadingfasen skal man tage 15-20 g/dag  i 7-10 dage<

Korrekt

Det er ikke sikkert at du vil mærke det hel store ved 100g, så køb noget mere.

www.getbig.dk

De har billigt kreatin!

Link to comment
Share on other sites

Nu har I jo godt nok sagt at det er fra Promax men mon ikke det er Maxim i mener.

De er blevet påbudt af fødevarerministeriet og lægemiddelstyrelsen at skrive 2 g pr dag, for at de må sælge det.

Køb dit Creatin fra www.gymgrossisten.synonym.dk. Du kan i øjeblikket få 1000 g for kun 299 kroner. Et helt kilo for 300 kroner, hvabehar. Det er fandeme billigt. Og folkene bag firmaet er kyndige folk. Jeg kan kun abefale det.

Loading Phase er en mulighed, men absolut ikke en nødvendighed. Start hellere med 5 g efter træning og bliv ved med det. Nyeste research viser at hvis man ikke overdriver indtaget, så kan man faktisk slippe for den ellers obligatoriske 2 måneder på/1 måned af. Desuden kan du sgu nok alligevel ikke optage 15-20 g om dagen med mindre at du har en helvedes masse kg muskler siddende på kroppen. Og jeg mener virkelig en helvedes masse.

Men ok 1000 g til 299 kroner, ja så ka' det jo være lige meget om man tager 20 g om dagen, og så ryger de 15 g ud med urin eller afføringen. Det er jo kun 3,50 kr. sådan ca pr dag.

Link to comment
Share on other sites

Kreatin bliver ikke betragtet som et essientielt mikronæringstof, da kroppen SELV via syntese danner ca. 2 gram om dagen. Den mængde kreatin man får via maden (primært fra kød), er altså ikke nødvendig for overlevelse. Om kroppen midlertidigt sænker produktionen kreatin, mens man tager tilskud af kreatin monohydrate, ved jeg ikke, men det er et faktum at kroppen selv danner ca. 2 gram om dagen.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Sorry sorry sorry, my bad. Jeg tager lige en million strækkere som straf. Selvfølgelig producerer kroppen selv creatine, det produceres jo i leveren. Jeg ved ikke lige hvad jeg tænkte på. Pis og l... hvordan fanden kunne jeg glemme det. Men kroppen producerer som sagt kun 2 g om dagen hvilket ikke er tilstrækkeligt for en seriøs BB

Link to comment
Share on other sites

MichaelEbeltoft -> Det har jeg blandt andet læst her på MO i artiklen: Er kreatin skadeligt - og virke det?:

"Andre foreslåede bivirkninger, som dog ikke er påviste, går på at der kan være en nedregulering af de proteiner, der skal transportere kreatin ind i muskelcellerne eller at kroppens egenproduktion af kreatin går ned."

Ang. det med 2 måneder på/1 måned af: Hvis man følger vejledningen på getbig. dk er det i grove træk 1 uges loadingfase, derefter 5 mdr. hvor man "trapper ned", 1 mdr. uden, og så forfra igen. D.vs. 5 mdr. på/1 mdr. af (2 loadingfaser om året). Hvis jeg følger dit råd med 5 g/dag, er det så kontinuerligt hele året, uden pauser?

Link to comment
Share on other sites

Yes det siges der. Og det er ikke noget jeg har fra en eller anden hot shot amerikansk producent. Men jeg plejer da alligevel at holde pauser. Det kan jo næsten ikke undgåes, jeg tager selvfølgelig ikke Creatine med på f.eks skiferie osv. Så pauser kan sgu nok ikke undgåes. Har du tjekket www.gymgrossisten.synonym.dk

Rimeligt billigt

(Redigeret af MichaelEbeltoft ved 11:00 pm på Nov. 18, 2001)

Link to comment
Share on other sites

Jeg skrev lige til getbig at man kunne købe mikroniseret kreatin billigere ved gymgrossisten så nu har de sat deres ned. Når man tager alle omkostningerne i betragtning er de nu de billigste!    Jeg ville nu have købt af getbig alligevel da det er superkvalitet og godkendt af fødevaredirektoratet hvilket STar kreatin ikke er.

Godt med lidt priskrig ;-)

Getbig har lige skrevet i deres nyhedsbrev i dag at de ville være dks billigste med garanti, så det er sgu godt de holder ord!

Følg priskrigen hvis den bliver ved:

http://www.gymgrosisten.dk

http://www.getbig.dk

Link to comment
Share on other sites

ff - Det virker påfaldende, at du i 10 ud af 28 indlæg reklamerer for Getbig. I andre 10 indlæg udtaler du dig enten positivt om produkter der forhandles af GB eller negativt om produkter der forhandles af andre.

Man må godt anbefale sites, men kommercielle indlæg er ikke tilladt. Hvis du arbejder for GB er dine reklamerende indlæg dermed kommercielle.

:warning:

Link to comment
Share on other sites

Hej Morten,

Jeg har nu ikke noget at gøre med Getbig, den eneste affiliation jeg har med dem er at jeg synes de lige som jer har mange gode artikler om styrketræning, og det er sgu lidt nemmere at skrive en henvisning til dem end selv at skrive hvordan kreatin eksempelvis skal tages.

Desforuden er jeg ivrig debatør derinde (under et andet navn da mit allerede var taget her). Derinde kommer jeg med mange links til jer!!!!!!!!

Grunden til jeg udtaler mig negativt om andre kosttilskud end nogen der sælges på getbig skal nok findes i at getbig kun sælger kulhydrater, protein og kreatin og jeg ikke mener at der er meget andet der virker (af lovlige produkter).  

Ups, de sælger også chitosan som jeg hermed gerne vil slå fast ikke virker!

Jeg skal nok være mere varsom i fremtiden med at skrive links.....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share