Træningsmaskine - men hvilken?


phpgeek
 Share

Recommended Posts

Hej,

Jeg står og vil gerne investere i en eller anden træningsmaskine - for at kunne træne hjemme, når tiden er knap. Fitnesscenteret er ikke en mulighed - har været medlem en del gang - men det er simpelthen for bøvlet at skulle derhen når jeg lige har en ekstra halv time - eller lige skal koble af en times tid og få lidt mælkesyre i kroppen.

Det skal siges jeg er en habil løber. Løber normalt 4-6 dage om ugen i alt ca 70-110 km (pt - i nogle perioder er det lidt mindre) - så benene er rimelig godt trænet. Derfor er det heller ikke et løbebånd jeg er ude efter - den del bliver trænet nok udenfor - hvor jeg også helst vil være :)

Min overvejelser går mest i retning af enten:

Spinningcykel - Fordelen er jeg godt kan lide at cykle. Omvendt er det (igen) mest benene og ikke så meget core der bliver trænet. Ligeledes kan der nok findes en brugt til rimelige penge (En BodyBike eller lign - ellers hører jeg gerne om forslag?).

Crosstrainer - Igen - jeg får nok trænet lidt de samme muskler som løbet. Og har på fornemmelsen det ikke lgie er der...

Romaskine - Nok den jeg er mest tændt på - da det også giver bedre træning til core (som er en af mine svagheder). Dog er Concept II vel det "eneste rigtige" - så det er ikke en helt billig investering (heller ikke selvom det er en brugt :)).

Er der alternativer? Jeg har et par kettlebells - en mulighed var at få lidt mere gang i dem. Men jeg ved bare ikke om det er den træningsform, der ligefrem motiverer mig... Hvis det er forståelig...

Eller er der andre forslag til maskine man kan have derhjemme? :)

Link to comment
Share on other sites

For mg lyder det til at du vil have en træningsmaskine for at træne primært core?

Det behøves du da ikke en maskine til...

Ah de ting du nævner, tænker jeg en romaskine giver størst udbytte overordnet set. Men som du er inde på, skal det nok helst være noget Concept 2 agtigt.

Hvorfor motiverer Kettlebells dig ikke?? De giver jo et hav af muligheder.

Link to comment
Share on other sites

Tjah - tænkte nok det endte sådan ud :) Må holde øjhe med om der kommer en billig C2'er til salg på dba.dk eller lign. :)

Omkring kettlebells, ved jeg faktisk ikke hvorfor det ikke på samme måde motiverer mig. Det kan være fordi jeg ikke har fundet de "gode" træningsprogrammer (send gerne youtube videoer til træningsprogrammer der passer til styrkelse af core for en løber). Men måske har det også noget at gøre med det (for mig) ikke er lige så målbart. Jeg er 100% konkurrencemenneske - altså - jeg skal gerne kunne se en udvikling i det jeg laver - og det har jeg måske bare ikke kunne på samme måde med kettlebells, som jeg har med løb, cykling osv :)

Link to comment
Share on other sites

Jge tror ikke du kan motiverer dig ved kettlebell. Fordi det er mere styrketræning, end endelig kredsløbstræning og du godt kan lide, at få plusen op. Har selv prøvet at træne med kettlebells, men det kom aldrig til at sige mig noget.

Romaskinen er en god mulighed, for at træne dit kredsløb, og få en god styrke i overkroppen. Måske er det ikke vægte du lige løfter, men hvert tag du laver, flytter du jo noget, som giver dig en give modstand. Altså en form for styrketræning.

Men hvis jeg var dig, ville jeg flytte øjerne væk fra romaskinen og kigge efter en thoraxtrainer. Mulighederne ved en thoraxtrainer er bare mange flere end ved en romaskine. Lidt ligesom romaskinen, for man også fat i overkroppen, men bare bedre. Og så forbrænder man 3 gange mere, end ved løb.

Er vel ikke for sjovt, at man sige langredsløbere er dem, der har det bedste kondital:-)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Oh - havde ikke set dit svar Ammitz... tror helt klart du har ret :)

En thoraxtrainer kunne klart være shovt... det eneste er vidst prisen der også er temmelig pebret. Er det kun "thoraxtrainer" der levererer ordentlig kvalitet - eller findes der andre (måske lidt billigere?) "langrendstrænere" der er knap så dyre? Så vidt jeg kan se så starter thoraxtrainers omkring 20.000 :) Hvilket jo ikke gjorde det økonomiske aspekt bedre... :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share