Indtagelse af vand under træning?


Wally
 Share

Recommended Posts

Hej,

Som overskriften antyder er jeg i tvivl om hvor meget vand folk indtager under træning og kan man drikke for meget?

Jeg er på det seneste begyndt at drikke en hel del mere vand under træning end tidligere... 1 til 1,5 liter vand under træning (styrke og cardio) og så i hvert fald en halv liter til umiddelbart efter...

Hvad siger folk til vand under træning?

Link to comment
Share on other sites

Hmm godt spørgsmål... en del... men det er meget afhængigt af tilgængelighed...

Det lyder dumt for vand er jo ret tilgængeligt... men allgevel..

På en 'dårlig' dag drikker jeg kun 2 liter vand (udover vand omkring træning) , på en 'god' dag det dobbelte (plus vand omkring træning)...

Vand er det eneste jeg drikker, udover måske 10 kopper kaffe om ugen og det enkelte glas vin eller sjældne øl...

Link to comment
Share on other sites

Tjah, jeg synes ikke det lyder som helt overdrevet meget vand, men du får da drukket en del gennem dagen. :) Men lyt til din krop - hvis det ikke umiddelbart giver dig nogen gener, så sker der vel ikke noget ved det. Du skal bare sørge for at få nok salt via din mad, for ikke at ende op med en vandforgiftning. http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2010/06/29/28161641.htm :)

Link to comment
Share on other sites

Nu spiser jeg nogenlunde paleo agtigt og der er jo ikke meget salt... Men jeg ELSKER salt - så skal nok få min del i cheat salt :D - men ellers tak for artiklen... havde godt en ide om at få meget vand ikke var sundt... og jeg nok rammer grænserne nogle af dagene... men kendte ikke til salt tricket udover at det binder væske...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share