Cutting og bulking på samme tid?


AndersDamholt
 Share

Recommended Posts

Hej forum. :bigsmile:

Jeg har være igang med at styrketræne i godt en halvt år, og skal snart til at gå fra et begynder-program, til HST.
Har i den forbindelse læst nogle artikler omkring hvordan programmet fungere.

Jeg faldt så her i dag over en artikel hvor der står at bulking og cutting er en dårligt kombination.

Men nu hvor foråret er ved at melde sig, ville det da være rart og komme ud og lufte løbeskoene engang i mellem.

Er det helt "forbudt" at tage i skoven for at løbe en på kilometer et par gange om ugen, eller hvordan?

Håber på feedback.

Link til artikel: http://news.bodylab.dk/artikler/3852-10-ting-der-odelaegger-din-traening (Nummer: 8)

Link to comment
Share on other sites

Om du cutter eller bulker har mest af alt noget at gøre med din kost, dvs. om du spiser mere eller mindre end du forbrænder. Det skal ikke forstås som at styrketræning=bulk og konditionstræning=cut, selv om det da på en måde hører sådan. Men at du styrketræner og konditionstræner betyder ikke, at du cutter og bulker på samme tid. :)

Link to comment
Share on other sites

Overhovedet ikke!

Du kan sagtens bulke (ligge i kalorieoverskud), træne HST og tage et par løbeture engang imellem!

Dine løbeture vil først begynde at blive et "problem", hvis dine ben er så ømme/trætte (efter løb), at det går ud over din bentræning - men ellers vil et par km et par gange om ugen KUN være en fordel :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg har trænet efter HST i et år og både bulket og cutten i perioden.

Responsen fra træningen er ringere, når du cutter, men hvis du ikke gør det alt for længe af gangen kan det sagtens lade sig gøre.

Nu har løb jo intet med HST at gøre, så jeg ville nok vælge at ændre på din kostplan frem for at ændre træning midt i det hele.

Du kan jo også vælge at holde en pause fra HST i en periode, hvor du fokusere på at cutte og dyrke cardio.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share