Daglig træning?


pippimus
 Share

Recommended Posts

Tjaa det kommer an på flere ting:

Hvad mener du med "ok"

ok som i vil det være farligt ?

ok som at det vil få dig i go form(igen hvad er go form ?)

I forhold til om det er farligt, og om du bliver overbelastet..

Det kommer an på med hvilken intensistet du arbejder på rommaskien og crosstrainer ?

hvor tungt du arbejder i maskinerne, og hvilke maskiner ?

Hvilken form du er i ?

Men som udgangspunkt tror jeg ikke der er noget i vejen for at du prøver at kaste dig over det.

I forhold til om du kommer i go form, du vil sikkert komme i bedre form, men på sigt vil noget variation og progression ville være et fint suplement, og også være nødvendigt for at forbedre din form.

Link to comment
Share on other sites

Nej. Jeg vil mene at du vil opleve langt større effekt ved at holde pause mellem træningsdagene jf. superkompensationsprincippet.

At træne hver dag - særligt styrketræning - er sjælendt en god ide.

Venlig hilsen

Tue Nielsen

Link to comment
Share on other sites

Er for så vidt enig... Men det forudsætter vel at styrke træningen er fullbody, for at det bliver et helt godt råd.

I forhold til superkompensation, kunne det være rart at vide hvad trådstarter vil opnå ved træningen... Så bliver det at rådgive om hvad man kan træne og hvorledes man kan superkompensere en del nemmere... Mener det er problematisk lige nu da det ikke lader til at trådstarter har noget vedkommende vil opnå med sin træning...I hvertfald ikke formuleret specifikt.

Link to comment
Share on other sites

Mit formål med træningen er at få en slank, fast og veltrænet krop. Jeg er kvinde, 165 høj og vejer 53 kg så jeg har ikke behov for at tabe mig men vil som sagt gerne strammes op så jeg får en faster og mere markeret krop uden det bliver overdrevet :-)

Jeg er pt. ikke særlig stærk og min kondi ligger på et middel niveau.

Når jeg træner ben samt baller er det 3 x 25 gentagelser med 20 kg. (maskiner)

Arme + bryst er 2 x 20 gentagelser med 15 - 20 kg. (maskiner)

Håndvægtene bruger jeg til at træning af arme samt mave, her bruger jeg 3 kg håndvægte og køre 5 forskellige typer øvelser af 2 x 20 gentagelser (på hver øvelse)

Derudover laver jeg 5 forskellige typer mavebøjninger på gulv (2 x 15 gentagelser på hver øvelse) planken 3 x så længe jeg kan. Samt div. smidighedsøvelser på gulv.

Jeg spiser 3 hovedmåltider som 2 mellem måltider om dagen og min kost består primært af kød samt grove grønsager, jeg spiser dog cultura naturel med nødder og gryn til morgenmad. Fedt får jeg primært fra sunde kilder som avocado og olivenolie.

kom gerne med input hvis i har gode råd/erfaring.

Link to comment
Share on other sites

Til dine mål er det du laver nu tæt på at være spild af tid.

Man kan ikke bliver "fastere" "mere tonet" eller noget andet i den stil. Man kan bygge muskler og tabe fedt - det er de to knapper der er at skrue på.

Du vil gerne bygge muskler og tabe fedt. Din nuværende træning får dig måske til at tabe lidt fedt, men tung styrketræning er den bedste måde at bygge muskler på.

Link to comment
Share on other sites

"Tung" er ikke absolut, det er relativt til din styrke.

Du skal ned og arbejde med 5-10 gentagelser med maksimal belastning i stedet for at fjolle rundt med 20+ gentagelser indtil du ikke gider at lave en given øvelse mere/falder i søvn.

Der skal mere belastning på hvis du vil opnå dine mål.

Link to comment
Share on other sites

Sakset fra Thomas Jagd fundament program.

Mandag

Back Squat 5 sæt x 5 reps
Bænkpres 5 sæt x 5 reps
Skulderpres Stående med Stang 5 sæt x 5 reps
Mave m. Belastning 3 sæt x 10 reps

Onsdag

Dødløft 5 sæt x 5 reps
Bent Over Barbell Rows (m. reverse grip) 5 sæt x 5 reps
Reverse Grip Chin Ups 5 sæt x 5 reps
Mave m. Belastning 3 sæt x 10 reps

Fredag

Front Squat 5 sæt x 5 reps
Incline bænkpres 5 sæt x 5 reps
Dips 5 sæt x 5 reps
Mave m. Belastning 3 sæt x 10 reps

Linket kan findet i begybdertråden:

http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=42685

Første link under: Programmer

Du bliver ikke bulket af det her program, som mange kvinder (og mænd) nogle gange frygter med tunge vægte.

Beskrivelsen af programmet og hvordan du bygger op til det syntes jeg er ret grundig.

Det var det samme program jeg begyndte med da jeg startede med vægte igen.

Kan kun anbefale det da det er rimeligt nemt at gå til.

Link to comment
Share on other sites

PS:

Man får IKKE store muskler af at træne med tunge vægte...

Det er jeg sådan set et godt bevis på. Det kræver utroligt meget fokus at blive stor at se på.

Tung træning giver netop en fast og veltrænet krop.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share