L-sit problemer


WolverineBjj
 Share

Recommended Posts

Hey gang, jeg har arbejdet på min RIng L-sit gennem lidt tid, men jeg synes jeg har meget svært ved at få strukket mine ben helt ud.

Jeg kører pt Tuck positionen, knø 90 grader og fødder lige ned, i 30 sekunder med en 5kg's skive på fødder uden alt for store problemer gennem 8-10 sæt så jeg vil umiddelbart vurdere min core til at være stærk nok til at skulle kunne holde positionen med benene strakt. hvis ikke andet så ihvertfald bare et par sekunder.

SIdder jeg jorden med benene samlet foran mig kan jeg sagtens indtage L-sit positionen uden at det strækker nogen steder i bagkæden og løfter jeg mig op fra jorden i en rigtig L-sit position kan jeg sagtens løfte mine fødder fra jorden, skiftevis godt nok, men jeg kan holde dem over jorden.

Derfor undre det mig hvorfor jeg ikke kan strække dem i ringene og jeg kan regne ud om det er et fleksibilitets problem eller et styrke problem.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke rigtigt, du kan dele det op i styrke vs. smidighed...

Det er en blanding. Din aktive smidighed er dårlig i samspillet med midtersektionen.

Du er nødt til at droppe alle de lange vægtede sæt med dårlig form. Hvis du vil lave det pænt, er du nødt til at øve det pænt. Pænt er svært og kræver høj grad af specifik styrke og smidighed.

Og stræk ud. Jeg tror ikke din 'form' er specielt god i siddende Lsit. Du kan evt. tage et billede af den, så kan du nok også selv se det :)

Kan du sætte håndfladerne i jorden i en foroverbøjning med strakte ben og vægten forrest på foden? Hvis ikke, så er det jo bare i gang: seated goodmorning med helt strakte ben og LAV kombineret med PNF-stræk. (hæv sædet så meget som nødvendigt for at kunne sidde med neutralt lændesvaj.

ps. Og lad vær med at lave lsit i ringene.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share