Gode råd til et fleksibelt program


SimonBuchwald
 Share

Recommended Posts

Jeg har i længere periode kørt fullbody 3 gange om ugen og det har fungeret godt for mig.

jeg har kørt reps på denne måde: 12-10-8-6-4-2 (dvs. 6 sæt) i det store øvelser og 2x15 i nogle mindre øvelser.

De store øvelser

- Squat

- Dødløft

- Bænkpres

De små øvelser

- mave/lændebøjninger

- triceps/biceps curls

- siddende skulderpres med håndvægte

Det har passet fint i forhold til undervisning, men efter sommeren er jeg i Kbh mandag, tirsdag og onsdag og havde derfor tænkt mig at træne Tirsdag torsdag og fredag. Jeg overvejede om man skulle designe programmet mere i retning af styrke, hvor f.eks. Tirsdag er orienteret mod Squat, Torsdag Bænkpres og Fredag Dødløft.

Ville et sådant design være muligt? Jeg kan egentlig godt komme ud og træne Mandag omkring kl. 15, men Onsdag er jeg først hjemme 16:30 og gider næppe slæbe mig afsted derefter ;-)

Hvordan får jeg det bedste ud af træningen?

På forhånd tak for svarene!

Ps. det her kommer til at gælde omkring 6 måneder, derefter skal jeg skrive speciale og har ingen undervisning og så er det tilbage til Man/Ons/Fredag og Efteråret 2014 bliver nok aftentræning, hvis der bliver noget. Men alting til sin tid.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share