Hjælp til start af træning igen.


Benjiii
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen

Begyndte at træne for 6 mdr siden og efter de 5 mdr var gået synes jeg ikke rigtigt jeg kunne bruge det program jeg havde til noget og mistede lysten til at træne det sammen program da jeg ikke synes det gjorde så meget for mig :/ jeg prøvede så at finde nyt og få hjælp men det blev ikke rigtigt til noget desværre og har ikke trænet rigtigt i et måned kun lidt der hjemme hvor jeg kun har 1 dumbell med sølle 14 kilo -.-

Men vil rigtigt gerne i gang igen med et ordenligt program der dækker hele kroppen over flere dage i stedet for det hele på sammen dag :) og håbede at der var nogen herinde der kunne hjælpe mig igang igen :)

Mine mål er:

Blive mere makeret

Blive sundere

Få bedre kondi

Vejer 82 kilo - 183 cm høj og er 18 år

Havde håbet på jeg selv kunne finde ud af noget men har prøvet i lang tid og det kan jeg ikke :/ Er også villig til at betale for disse ting hvis det er et godt program eller noget i den stil bare jeg kan komme igang igen for kan ikke klare at sidde stille mere :)

Og så lige til sidst ville jeg høre om i ville anbefale at købe en masse vægte og vægt stænger til hjemmet frem for gå i center ?

Link to comment
Share on other sites

Hvordan trænede du før?

Hvorfor blev det kedeligt? Var det mangel på resultater? mangel på tid osv?

Det er jo meget svært at give dig nogle gode anvisninger når vi ikke ve hvad du syntes er sjov træning.

Fx syntes jeg det er sjovt at løfte tungt, og løbe lange ture.

Men det er jo langt fra alle der syntes det...

Jeg ville til enhver tid være i et trænings center, frem for at have tingene hjemme.

Jeg syntes det motivere at komme afsted i centeret, og jeg kan lige så godt lave min fulde workout når jeg er der. Det er nemt at trække dovne kortet der hjemme.

Hvis du ikke har problemet med at motiver dig selv til hjemme træning, så skal du da bare købe dig fattig i udstyr. Dog er der ofte mange flere muligheder i et center, og bredere udvalg af udstyr. Også hvis du skulle få lyst til at ændre på dine øvelser.

Ift. Dine mål, er det måske en god ide at opstille nogle lidt mere solide nogle?

Blive sundere? Hvad betyder det?

Blive mere markeret?? Lav fx om til vil kunne squatte 5x5 a 80 eller lignende

Bedre kondi?? Lav fx det om til at kunne løbe 5 km på 25 min

Fluffye mål giver ofte flyffy og ufokuseret træning IMO, tag dig selv og dit projekt alvorligt, og prøv at visualisere hvor du vil være om 1/2 år - 1 år osv.

Dette er ene og alene gode råd, baseret på egen erfaring, og falden i huller. Husk at lære af de gange det ikke lykkedes, og tænk på at hvis man ikke nogle gange fejler er det fordi man ikke har satset nok...

Edited by Arcus
Link to comment
Share on other sites

#2

Før trænede jeg med dette

3x10 seated row - 45 kg

3x10 lat pull down - 65 kg

3x10 shoulder press - 40 kg

3x10 benpress - 120 kg

3x10 bænkpress - 55kg

3x20 total abdominal - 97.5 kilo

Synes ikke rigtigt jeg fik det ud af det som jeg regnede med desværre :)

Men tror det er mest fordi jeg gerne vil have noget med spænende ved fx den ene dag træne bryst, bi/tri eller noget i den stil og så de andre dage noget andet osv istedet for det hele på en dag fordi det program jeg brugte der følte jeg bare det var noget der skulle overståes hurtigt og vil gerne have noget mere advanceret på hver muskel gruppe i stedet for :)

Alle jeg kender trænede ikke på den måde jeg gjorde med sådan en program hvor det var det hele på en dag

Vil også helt træne i center men det er mest fordi det er lidt dyrt tænker jeg :) 300 kr pr mdr og hvis jeg skal træne i flere år som jeg vil :D så kommer det jo hurtigt til at blive lige så dyrt som at købe alt lortet hjem :D men så om der er plads det ved jeg ikke :)

Hvad jeg mener med at blive sundere er bare at jeg kommer igen og kun spise sundt og løber igen men mangler motivation pga det manglede program :/

Blive mere markeret? Har sat nytårs forsæt at jeg ville kunne lide min krop inden det blev 2014 ;) har vejet 100 kilo og kom ned på 72 ved bare at spise sundt så ingen muskler eller 6 pack eller noget og var stadig ikke tilfreds kom op på 86 kilo igen :O og så tænkte jeg nu begynder jeg at træne i fitness og fik lavet program og kom godt igang og kom ned på 78 kilo hurtigt og så har jeg taget lidt på i muskler og kan godt se der er sket en del men vil bare gerne have en flot krop og kunne holde den og det føler jeg ikke med sådan et kedeligt program som jeg træne hveranden dag for føler mere det er bare noget der skal overståes hurtigt og så hjem i stedet for at skulle glæde mig

Link to comment
Share on other sites

Hjælp til at du kan søge - evt på dette forum

Hele kroppen på en gang= Fullbody

Dele træning op på muskelgrupper= Split-program

Fx er et standard 2-split (musklerne deles op på 2 dage som gentages 2 gange pr uge - dvs 4 træninger pr uge)

Dag 1: Bryst, skulder, tceps

Dag 2: Ben, ryg, biceps

Men der findes alverdens varianter og både 3-split, 4-split osv...

Mebn forsøg at læs lidt i gamle tråde om splitprogrammer - så bliver du nok klogere...

Edited by Cat
Link to comment
Share on other sites

...

Vil også helt træne i center men det er mest fordi det er lidt dyrt tænker jeg :) 300 kr pr mdr og hvis jeg skal træne i flere år som jeg vil :D så kommer det jo hurtigt til at blive lige så dyrt som at købe alt lortet hjem :D men så om der er plads det ved jeg ikke :)

...

Hej Benjiii

Du er lidt inde på økonomien i dit indlæg, så her kommer et lidt andet forslag end de andres. Bare så du har lidt at vælge/plukke imellem.

Gå ud (eller søg på nettet) og køb en til to Kettlebell' (KB). Jeg anbefaler at du starter med en 16 kg. Herefter går du amok ved hjælp af Youtube, og finder en masse gode øvelser til din nye (KB) og andre gode "body weight" (BW) øvelser. Det er kun din egen fantasi som er begrænsningen i at finde gode øvelser på fx. Youtube eller herinde.

Når du er bevæbnet med en KB og en lille håndfuld BW øvelser, kan du træne næsten overalt og på alle tidspunkter. Derved går din træning hen og bliver let-at-gå-til, og derved ofte mere succesfuld. Du får dog ikke det sociale aspekt med, som mange søger ved at gå i fitnesscenter, men savner du et prisbilligt alternativ til træning så er ovenstående en mulighed. Og savner du det sociale aspekt, jamens så inviter et par venner med til træning i haven/lejligheden/den nærmeste park mv.

Alt er en prioritering, og jeg min prioritet er, at træning skal være nemt-at-gå-til og et-kort-træningspas også er et godt træningspas.

God træning

Venlig hilsen

/Martin

http://operatorslab.blogspot.dk/

Edited by Operators Lab
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share