polar ft4 HJÆLP


miaaaa
 Share

Recommended Posts

Hej :)
Jeg har lige købt et polar ft4 pulsur for at holde øje med min puls + forbrænding. Jeg var ude og løbe 8 km på 51 min og pulsuret viste 548 kcal og gennemsnits puls på 160. Jeg trackede samtidig ruten med endomondo, som viste 811 kcal forbrændt. Synes der er en KÆMPE forskel - hvordan kan det være? Jeg tjekke også på iform, som sagde 638 kcal. Jeg vejer 79kg og er 172 cm. Styrketrænede ligeledes to timer i dag, hvor uret viste 500 kcal forbrændt, hvilket jeg ikke synes lyder af meget. Nogen der kan give mig en forklaring, eller har erfaringer med polar ure?

Link to comment
Share on other sites

Du kan ikke bruge pulsuret til at måle kalorieforbrænding under styrketræning, så det kan du lige så godt lade være med at tænke på. Jo, du kan bruge det til at sammenligne fra gang til gang, hvor presset du har været i forhold til din puls, men uret skyder meget forkert mht. antallet af kalorier der. :) http://www.sparkpeople.com/community/ask_the_experts.asp?q=75

Ved konditionstræning ville jeg som udgangspunkt stole mest på uret. Endomondo og iform gætter jo bare, men uret har nogle faktiske data (din puls + din vægt) og kan dermed lave en mere præcis udregning. Helt præcis vil den dog aldrig være med et pulsur. :)

Link to comment
Share on other sites

Du kan ikke bruge pulsuret til at måle kalorieforbrænding under styrketræning, så det kan du lige så godt lade være med at tænke på. Jo, du kan bruge det til at sammenligne fra gang til gang, hvor presset du har været i forhold til din puls, men uret skyder meget forkert mht. antallet af kalorier der. :) http://www.sparkpeople.com/community/ask_the_experts.asp?q=75

Ved konditionstræning ville jeg som udgangspunkt stole mest på uret. Endomondo og iform gætter jo bare, men uret har nogle faktiske data (din puls + din vægt) og kan dermed lave en mere præcis udregning. Helt præcis vil den dog aldrig være med et pulsur. :)

Tak for svaret :) tænkte også, at det ikke kunne bruges til styrketræning, men ville lige prøve at sammenligne.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share