Restitution fra de tre store


Ramius
 Share

Recommended Posts

Nu har jeg i en periode på ca. 6 uger trænet dødløft, squat og bænk 3 gange om ugen, alle tre hver gang. Hver gang har jeg kørt så hvad jeg selv har følt har været tungt 5x5 sæt og nu er mine knæ begyndt at brokke sig og jeg sover en del mere end jeg normalt gør.

I langt de fleste programmer jeg har set køres de 3 løft adskilt så er det dumt og en direkte vej til skader det jeg gør eller hvordan?

PS: jeg træner med hovedvægten på styrke (også derfor jeg har posted under styrketræning B) )

Link to comment
Share on other sites

Det er ret voldsomt at køre 5x5 sæt 3 gange om ugen, hvis de føles tunge.

Musklerne kan ikke rigtig tage skade af det, men det kan leddene.

Jeg vil anbefale dig at trappe træningen lidt ned, så knæene får bedre chance for at komme sig fra gang til gang. For slider du mere på knæet end du kan genopbygge fra gang til gang, så kommer du ind i en ond skrue. Og pludselig vil de gøre så ondt at du ikke kan træne i en længere periode.

Sådan en rigtig god inflammation kan godt tage lang tid at komme af med igen.

Link to comment
Share on other sites

Ramius-> Hvis du squatter i et par sko med blød sål (eks. løbesko), så vil knæet blive belastet skævt i forsøget på at skabe stabilitet, fremfor hvis du squattede i sko med hård sål. Hvis ikke du har et sæt squatsko, så vil jeg foretrække strømpesokker eller bare tæer fremfor blød sål.

Link to comment
Share on other sites

tja, jeg træner jo i en sko med blød sål, så det kunne jo være det. Næste gang prøver jeg at smide skoene under squat og ser hvordan det føles. Jeg kørte squat idag og det gik meget godt med knæene efter at de havde haft 4 dages "fri" så jeg prøver at smide skoene og så sætte mængden af squat ned til 2 gange om ugen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share