Få fedtet til muskler


lass5999
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg er en dreng på 17 år, som er 175 cm høj. Jeg er det seneste stykke tid gået fra at veje 59 kilo til 63 kilo da jeg ikke kunne fungere ordentligt med den lave vægt. Min vægtøgning har primært bestået i af jeg har fået mere fedt på kroppen. Mit spørgsmål lyder om det vil være muligt for mig at smide noget fedt og få nogle flere muskler, men samtidig blive på den samme vægt. Jeg spiller fodbold 3 gange i ugen, og cykler 5-10 km 4 gange om ugen. Jeg vil til at supplere fodbolden med fullbody styrketræning 2-3 gange om ugen.

Kan det lykkedes for mig, og hvordan?

Link to comment
Share on other sites

Man kan ikke lave fedt om til muskler. Man er nødt til at tabe fedtet og så få musklerne til at vokse (man kan ikke få flere muskler). Problemet er, at man skal indtage mindre energi regnet i kcl eller kilojoule end kroppen forbruger. hvis du vil have musklerne til at vokse skal du være i kalorieoverskud dvs. du skal indtage mere energi end kroppen bruger.

Det er derfor meget svært at tabe fedt og øge muskelmassen på samme tid.

Der er nogle der forsøger sig med zig-zag-kure, hvor de veksler mellem at være i kalorieoverskud og kalorieunderskud, men det er min fornemmelse, at det er vanskeligt. Mit råd til dig er at du starter med at holde et meget lavet kalorieunderskud på højst 100 kcl pr dag samtidig med, at du styrketræner. Full-body tre gange om ugen vil være godt og tilstrækkeligt. Husk at regne det du forbrænder ved fodbold og cyckling med i regnskabet. Med din vægt skal du ikke tabe dig alt for meget.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share