A Runner's Revival: HCA Marathon


FemaleFontaine
 Share

Recommended Posts

@ Arcus:
Lige den kokosvand jeg drikker er der 18,5g kulhydrat og 0,5g fedt pr. 500ml. Grunden til, at jeg bruger det er, at jeg synes energidrikke smager forfærdeligt og syntetisk (ihvertfald dem jeg har smagt) - så jeg vil forsøge mig med kokosvand + gels (som jeg ikke rigtig kan finde en erstatning for, der er lige så effektiv). Derudover, så er kokosvand isotonisk og indeholder nogle af de vigtige elektrolytter (særligt kalium). Det er dog lige på forsøgsbasis, så afprøver for tiden også andre erstatninger for den gængse energidrik :smile:
Med hensyn til rødbedejuice, så har jeg ikke eksperimenteret med det, nej - jeg er også lidt tvivlende i forhold til effekten hos en motionist? Men det sker da, at jeg drikker rødbedejuice, men det er i så fald for smagens skyld. Men det er altid spændende med sådanne forskningsresultater, som der bl.a. har været i forbindelse med det produkt.
Når du skriver "junk kilometer" - hvad mener du så helt præcist? Længere ture i roligt tempo? For jeg skal ærlig talt sige, at jeg hele tiden har været overrasket over, hvor relativt mange rolige kilometer, der er i Løbesidens programmer. Men som sagt: Jeg er meget OBS på overbelastning :smile:

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dagens træning var stille og rolig ovenpå gårsdagens langtur - benene var sådan set friske nok, men jf. en manglende lyst til at få en overbelastningsskade blev det stille og roligt til dagens træning:

1. Opvarmning: 10min let løb og 10min roning

2. Styrke (5*5):

A1 Squat @ 20kg

A2 DB Skulderpres @ 7kg i hver hånd

B1 Dødløft @ 30kg

B2 DB Hammer Curls @ 8kg i hver hånd

C1 DB Bænkpres @ 10kg i hver hånd

C2 Elevated Lunges @ 7kg i hver hånd

D1 BOR @ 12,5kg

D2 Overhead Extension @ 10kg

3. Cardio: 20min crosstrainer

4. Rehab: Core-øvelser og udstrækning

Edited by FemaleFontaine
Link to comment
Share on other sites

Junk kilometer er når du lige løbe 4-5 km mere en programmet foreskriver, fordi du føler for det.

Angående Løbesidens program tager den jo udgangspunkt i Jack Daniels bog og forskning. Når man ser på de gamle distance løber, så løb de rigtigt mange rolige kilometer. Jeg tror den lidt lette amerikanske tilgang til løb hvor man løber færre men hurtigere kilometer er dårligere.

Udholdenhed opbygges nu bedst ved at træne udholdenhed .

Jeg har bevægede mig fra 6.15 til 5.30 i roligt løb fra august til jeg løb mit maraton i maj, så noget virker det da for.

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 9/8:

Rehab træning inden den stod på endnu en weekend i sommerhus - altså blev det til lidt let løb, udstrækning, stabilitetsøvelser og foam rolling. Meget hyggeligt og behageligt, ikke så meget andet at sige til det.

Mandag d. 12/8:

Dagens træning blev en kombination af en let løbetur på 6,2km og blandet styrketræning (3*10):

A1 DB Bænkpres @ 10kg i hver hånd

A2 Hammer Curls @ 8kg i hver hånd

B1 DB Flyes @ 7kg i hver hånd

B2 Elevated Lunges @ 7kg i hver hånd

C1 DB Skulderpres @ 6kg i hver hånd

C2 BOR @ 12kg

D1 Triceps Pushdown @ 12,5kg

D2 Pulldowns @ 25kg

Tirsdag d. 13/8:

Dagen i dag stod på en ny form for træningspas (ihvertfald for mig), bestående af løb i skiftevis mp og 10kmp - alt i alt blev det til 11,5km @ 5:12 inklusiv 3*(2km @ mp + 1km @ 10kmp). Skal dog erkende, at jeg i dette pas har sat mine træningstider efter hvad jeg mener er realistisk (samt mit mål til HCA) frem for, hvad 5km-testen viste jeg skulle løbe. Tempoet, som den test viser er ganske fint ved f.eks. intervallerne, men ved mp giver det et pace, som jeg ærlig talt ikke tror er muligt på nuværende tidspunkt - men det skal nok komme :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share