Football, BB og styrkelog


PeterKielJoergensen
 Share

Recommended Posts

Kort beskrivelse af mig selv:
Jeg er en ung mand på 22 år jeg er 188 cm høj og går til dagligt på UCN i Aalborg hvor jeg forsøger at blive skolelærer. Jeg har de seneste år været meget bidt af bodybuildingverdenen og hele livsstilen og jeg har dedikeret meget af min tid til netop dette.

Indtil videre har fokus, som ordet "bodybuilding" også lidt beskriver, ligget på det kosmetiske.

Selvom jeg er ret sikker på at jeg så ud som mange andre høje ranglede gutter i 16'års alderen, var jeg meget utilfreds med mit udseende. jeg har altid dyrket sport, men min krop har i de tidligere år ikke helt villet som jeg. Tilbage i slutningen af år 2006 besluttede jeg mig for at begynde at løfte lidt vægte. Jeg blev lynhurtigt bidt af det og jeg har fortsat lige siden. Der har undervejs været nogle sportsgrene som jeg har dyrket en smule, men siden jeg blev bidt af styrketræningen har der ikke været noget som har kunnet fange mig på samme måde.
Jeg gik i kort tid til lidt vandpolo og senere MMA. Da jeg startede med vægttræningen tilbage i år 2006 vejede jeg lige omkring 65 kg. For godt og vel en måned siden var jeg oppe og snuse til noget der lignede 100 kg. (99,8 for at være præcis!)

Sagen er dog blevet den at jeg den seneste tid har jeg haft lyst til at prøve noget andet. Så at sige, få lidt luftforandring.

Jeg har derfor meldt mig ind i en "amerikansk fodbold klub" hvor jeg tænker at jeg kan få en masse udfordring på nogle andre områder end jeg er vant til.
Træningen hos dem er 2 gange om ugen 1½-2½ pr. gang. Jeg vil forsøge at blive så dygtig som jeg overhovedet kan og på samme tid forsøge at vedligeholde størstedelen af den muskelmasse som jeg har opbygget igennem årenes løb.

Min træningsuge ser lige PT. således ud:

mandag: vægttræning 1½-2 timer

tirsdag: amerikansk fodbold i ca. 2 timer

onsdag: vægttræning 1½-2 timer

torsdag: amerikansk fodbold ca. 2 timer

fredag: vægttræning 1½- 2 timer

lørdag: vægttræning 1½-2 timer

søndag: som udgangspunkt vægttræning, men hvis energien ikke er til noget så holder jeg fri.

post-57385-0-86118200-1373913393_thumb.j

Tak fordi du tog dig tid til at læse lidt om mig. Jeg håber at jeg kan få skrevet lidt interessant herinde. :)

- Peter

Edited by PeterKielJoergensen
Link to comment
Share on other sites

Det ser ud som om du godt kunne trænge til flere hviledage. :)

1 hviledag om ugen er ABSOLUT minimum i min optik.

Du har helt ret i det med hviledage. Det er en forbandelse som hviler over mig.. Jeg synes at ugens værste dag er hviledagen!

Når det så er sagt vil jeg påstå at jeg er ret god til at lytte til min krop, få sovet nok, altid at få spist rigtigt og generelt passe godt på mig selv så det er ikke jordens undergang kun med en enkelt hviledag om ugen. Jeg kan dog tydeligt mærke at når træningen får ekstra smadder så reagerer kroppen også derefter.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share