Kostplan. Er den færdig?


Kimmortensen
 Share

Recommended Posts

Hej alle,

Efter at have styrketrænet i et års tid, vil jeg gerne begynde at tage min træning mere seriøst. Jeg har derfor valgt at lave min egen kostplan.

Jeg har læst en del artikler om kost og ernæring, og beregnet mit ligevægtsindtag til omkring 3300 kcal.

Mit mål med kostplanen er at tage på og opbygge muskelmasse, så jeg lander på omkring 88-90 kg. Jeg har desuden lagt 350-400 kcal. ekstra ind i forhold til mit ligevægtsindtag, for at opnå dette.

INFO:
Jeg er en dreng på 19 år, er 198 cm høj og vejer 84 kg.

Jeg har styrketrænet et års tid, og har som mål at opbygge muskelmasse.

Jeg træner oftest kl. 15 ca. Det er tidspunktet mellem kategorierne frokost og eftermiddag i nedenstående kostplan.

Det jeg gerne vil bede om er at I tager et kig på kostplanen og giver noget feedback, ros som ris. Vil meget gerne høre om der er nogle føde-/drikkevare jeg mangler eller skal skifte ud.

cejg.jpg

På forhånd tak!

Link to comment
Share on other sites

Fjern bananer, en smule rugbrød og tilføj evt. nødder, avcado, fed fisk og hvad der ellers er fedt i.

Okay, mange tak for dine svar! Et sidste spørgsmål.

Vil det være smartest at fjerne rugbrød i kategorien frokost(før træning) eller eftermiddag (efter træning) - her tænker jeg også på hvis det skal erstattes med eks. avocado og nødder.

Hvad vil være klogest at gøre?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share