Vil begynde at træne mere


BlaziN
 Share

Recommended Posts

Hej alle

Jeg kunne godt tænke mig at begynde på at træne lidt mere.
Pt står det lidt sløvt for sig, da jeg har ret travlt, men jeg er så småt begyndt at få mere tid, så nu skal træningen prioriteres højere igen.
Jeg er lige begyndt til olympisk vægtløftning som foregår 1x om ugen. De sidste to uger har jeg fået trænet 3 gange om ugen, men ikke så seriøst, så jeg ville høre jer, hvordan jeg kunne strikke et ugentligt program sammen. Jeg har tidligere trænet 3-4 gange om ugen og til tider prøvet programmer, hvor man træner op til 6 gange om ugen. Jeg synes selv jeg efterhånden har ret god erfaring og er ret god til at mærke om det begynder at blive for hårdt

Det jeg tænker er:

Mandag: Olympisk vægtløftning

Tirsdag:
Onsdag: Alm træning (fullbody)

Torsdag: Olympisk vægtløftning

Fredag: 300 challenge
Lørdag: Alm træning (fullbody)

Søndag: 300 challenge

Jeg er begyndt at køre lidt 300 challenge som noget hurtigt og intensivt. Det fungerer ret godt som jeg har tænkt mig at bruge som et alternativ til løb, for at få pulsen lidt op.

Ved alm træning tænker jeg umiddelbart
5x5 squat / dødløft

4x8 bend over row

4x8 bench press

4x8 military press / lateral raise

4x8 pull up

4x8 mave

Tænker i det umiddelbart er en lidt for hård start? Ville i evt skifte nogle af øvelserne ud ved fullbody træning, da jeg generelt synes olympisk vægtløftning rammer mest ben og skuldre.

Generelt ville jeg godt fokusere mere på skulder da den højre skuldre har været af led et par gange og jeg føler derfor mine skuldrer er ret svage i forhold til resten.

Jeg håber i har nogle gode ideer til, hvordan jeg kan komme op og få trænet noget mere igen

på forhånd tak

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share