Burde jeg kører andet program ?


CPH87
 Share

Recommended Posts

Hej.

Mit første indlæg herinde, så håber det ligger rigtigt og spørgsmålet et gangbart :)

Til spørgsmålet.

Jeg har nu trænet i ca. 13 mdr. 5-6 om ugen. Startet helt fra 0 uden at ha rørt vægte før overhovedet.

er forholdvis tilfreds med mine resultater, så langt. Men som altid vil mere ha mer' :-) at begynde at træne er virkelig det bedste jeg har gjort for mig selv! Men pt. Føler jeg at jeg kunne få langt mere ud af det.

Jeg har ikke rigtig haft et seriøst program og bare kørt mit eget. Derfor har jeg manglet lidt en plan og haft tendens til og gå lidt død i det.

Dette har jeg cirka kørt de sidste 12 mdr.

med 1-2 hvile dage om ugen.

Dag 1 = bryst & triceps

Dag 2 = ben & biceps

Dag 3 = skulder & ryg

Og så har jeg smidt mave ind i slutningen når overskuddet har været der.

Ovenstående har jeg kørt efter 1 år med lidt variation i øvelser ( dog ikke nok) velvidende at det måske var noget bedre eller mere korrekt. De sidste mange måneder har jeg også manglet ømheden efter en hård træning da min krop nok har vendet sig til rutinen. Men da jeg har fået resultater har jeg nok ikke taget været så opsat på at ændre....

Jeg har endelig taget mig sammen til og få lagt en ordenlig plan og få sat mig ind i et rigtig program.jeg vil bruge ca. 4 eller 5 dage om ugen.

Den sidste måned har jeg kørt back 2 basics. Dette har også fungeret fint, men føler dette program er for let og ikke presser mig nok og ikke har nok øvelser til hver muskelgruppe? Back 2 basics 2 er 6 dage om ugen og måske for rutineret ? Vil som sagt helt ligge på max 5 dage ugentligt.

Ligger der et program på nettet i kan anbefale ?

Info. Er jeg 26 og vejer 80 kg. Mål er pt. 85 kg hvilket vinteren skal bruges på, med massiv kost.

Har ingen træningsbilleder af min nuværende form.

Har vedhæftet et billede efter 7 måneders træning, så i har en ide om form. Der kommet lidt mere på her 6 mdr efter.

Edited by CPH87
Link to comment
Share on other sites

Et par ting:

Men som altid vil mere ha mer' :-)

Mere af hvad? Vil du være fysisk større/stærkere eller vil du have en (endnu) mere markeret/trimmet krop?

Eller sagt på en anden måde, vil du bulke eller cutte?

Det er svært at tage på i muskelmasse med en sixpack :unhappy:

Ovenstående har jeg kørt efter 1 år med lidt variation i øvelser ( dog ikke nok) velvidende at det måske var noget bedre eller mere korrekt. De sidste mange måneder har jeg også manglet ømheden efter en hård træning da min krop nok har vendet sig til rutinen. Men da jeg har fået resultater har jeg nok ikke taget været så opsat på at ændre...Den sidste måned har jeg kørt back 2 basics. Dette har også fungeret fint, men føler dette program er for let og ikke presser mig nok og ikke har nok øvelser til hver muskelgruppe?

a) Ømhed i musklerne er ikke nødvendigt for en god træning/større muskel vækst.

b) Variation i øvelser =/= god træning. Du kan med et minimum af øvelser blive stort som et hus. Den primære grund til at du bør overveje variation er at det bliver røv kedeligt at lave de samme 6 øvelser år ud og år ind.

c) Hvor hårdt eller let et program er, er op til dig. Jeg har selv kørt "back 2 basics" og det er et hårdt program. At køre tungt dødløft og squat samme dag, 2 dage om ugen, vil smadre de fleste efter et par måneder. Og ja der er mere end nok øvelser i B2B, personligt synes jeg der er for mange. Du behøver ikke at bruge 2 timer, hver gang, i træning centeret for at få noget ud af træningen.

Back 2 basics 2 er 6 dage om ugen og måske for rutineret ? Vil som sagt helt ligge på max 5 dage ugentligt.

Ligger der et program på nettet i kan anbefale ?

B2B2 er et avanceret program. Du skriver at du har fin fremgang i dit nuværende program, så hvorfor ikke fortsætte? Når du en dag går i stå, kan du give 6 dage program et skud. Men hvis du gerne vil prøve noget nyt så giv den gas.

Link to comment
Share on other sites

spis - hvis du vil være større, så skal der flere kalorier ind! Du har en lav fedt procent og det fortæller at din krop får langt fra nok næring til at vokse yderligere.

spis noget mere, og vej dig 1 gang om ugen før morgenmad/efter wc. og hvis du om 2-3 uger ikke har taget noget på.... så spiser du stadig ikke nok..... Simpelt

hvor mange set/rep og hvor lange pauser holder du mellem set?

evt. overvej at snuppe 4-5 uger med Sheiko beginners. såfremt du er skades fri!

og gå så tilbage til et bodybuilder program( rel. høje rep og korte pauser).

for længe siden hørte jeg lidt om Joakim B. Olsen.... Han vejede på toppen - ca. 140kg. og han trænede aldrig arme o.l.

han lavede primært squat, dødløft og bænkpres. Altså "helkrops øvelser".

og tror da ikke der var nogen der mente han havde små arme el.l.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share