Løbeur med GPS - endnu engang


Nikki
 Share

Recommended Posts

Jeg overvejer at købe et GPS ur til at have med på mine løbeture.

Det er noget af en jungle at finde ud af, hvad der er skidt og hvad der er kanel, så jeg håber, at der er en ekspert på området, som kan hjælpe.

Jeg er på jagt efter et ur, som på nogle ture skal kunne vise

  • Distance
  • Hastighed (min/km)
  • Gennemsnitshastighed for turen (min/km)

Og på andre skal kunne vise

  • Tid
  • HR (Evt. HR%)

Da jeg gerne vil skifte mellem disse to opsætninger, så må det gerne være let at skifte imellem de to.

Findes der et ur i en rimelig prisklasse – ca. 1.500 (+/-). Jeg er på jagt efter højeste value for money og design er ikke så væsentlig.

Jeg har kigget på Garmin Forerunner 310 XT, men er lidt i tvivl om, om det kan opfylde ovenstående.

Link to comment
Share on other sites

Emnet har, som du selv er inde på, været oppe MANGE gange før.

Måske et lille kig rundt? :)

Det er korrekt, at det har været oppe en del gang før, men jeg har på trods af dette ikke kunnet finde en tråd, som ramte lige ned i det, som jeg søgte (har dog kun været tilbage i tråde til og med 2012, så kan have misset noget - eller mine søge-skills bare ikke er så gode, som jeg kunne ønske :o)).

Jeg kan finde mange generelle anbefalinger på, hvad der er gode ure, men det løser ikke problematikken med, at jeg ikke har svar på, om de to typer opsætning, som jeg efterspørger ovenfor er mulige på de pågældende ure, som jeg har fundet anbefalinger på. Og producenternes hjemmeside har heller ikke kunnet hjælpe. Jeg kunne begynde at læse manualerne på de enkelte ure, men det virkede trodst alt for besværligt sammenholdt med lige at stille spørgsmålet her - såfremt der er en, der kender svaret.

Link to comment
Share on other sites

Garmin 210 og Garmin 410 kan det du efterlyser.

Garmin 210 er en "nyere" model en 410 der er erstattet af 620, der nok mest er for løbe nørder.

Ambit er et flot ur de også kan fungere som hverdags ur, men ved ikke hvad det kan, de jag ikke ejer et sådan

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share