Hælp: Crossfit instruktør eller personlig træner


SW-Findus
 Share

Recommended Posts

Hej alle sammen!

Har lige brug for lidt beslutnings hjælp:

Jeg læser til fitness instruktør og vil gerne bygge på den enten med en personlig træner eller noget, hvor jeg kan danne hold med særlig fokus på udendørs aktiviteter med så få remedier som muligt.Ville PT kunne tjene med det?

Kunne crossfit være en god alternativ?

Bør man selv være en selv pinende hård negl, for at kunne det? - Når jeg læser om det, synes jeg, der lyder mega spændende, men det, hvad jer ser af billeder og små clips virker lidt overvældende for mig, én, der ikke er hardcore fitness dyrker, men fitness nyder (som godt kan presse sig lidt, men ikke langt ud over smertegrænsen ;-)

- Målgruppen ville primært være folk over 35 / 40 og ikke af slagsen, som snart vil ligne de store drenge, men bare træne lidt anderledes, afvekslings rig.

Tak for alle, der gider at læse dette her og især til dem, der derudover gider at komme med et indslag.

Ellers fortsat god uge!

Hejhej, Inga.

Link to comment
Share on other sites

En personlig træner lærer nok ikke meget om udendørsøvelser. Vil jeg tro. Crossfit kræver ofte en bom og en vægtstang, men meget af det kan laves ude. Begge crossfit centre her i Århus udbyder gratis introtimer, så jeg vil anbefale at du finder et center i nærheden af hvor du bor og prøver det. Så får du besvaret flere af dine spørgsmål. Men CF er nok lidt hårdt til din målgruppe. Kropsvægtøvelser er nok noget af det du skal se efter. Der er en fyr som hedder Al Kavadlo, som gør meget i kropsvægtstræning, men til den tunge side. Søg på Google/youtube.

Der er vi vel mere ovre i klassisk Kpt Jespersen gymnastik med fejeøvelser, mavebøjninger, armbøjninger og rygstrækkere :-)

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke jeg accepterer præmisserne i dit/dine spørgsmål:

Du skrev

Jeg læser til fitness instruktør og vil gerne bygge på den enten med en personlig træner eller noget, hvor jeg kan danne hold med særlig fokus på udendørs aktiviteter med så få remedier som muligt.Ville PT kunne tjene med det?

Kunne crossfit være en god alternativ- Tænker at både PT og crossfit være en fin ide(men sikkert ikke bedre end så meget andet)

Du skrev
Bør man selv være en selv pinende hård negl, for at kunne det? - Når jeg læser om det, synes jeg, der lyder mega spændende, men det, hvad jer ser af billeder og små clips virker lidt overvældende for mig, én, der ikke er hardcore fitness dyrker, men fitness nyder (som godt kan presse sig lidt, men ikke langt ud over smertegrænsen ;-): Er af den mening at det med at man skal være selvpinende og en hård negl for dyrke Cf, er en sandhed med modifikationer.... Tror det afhænger mere af dem der deltager, end af om det er militær 5kamp, brydning, spinning, ½marathon eller crossfit etc..Ubehag kan opnås alle steder, og afhænger mindst lige så meget af stedet/gruppen/ens person som af den valgte aktivitet.

Du skrev
- Målgruppen ville primært være folk over 35 / 40 og ikke af slagsen, som snart vil ligne de store drenge, men bare træne lidt anderledes, afvekslings rig."

Anderledes træning og afveksling kan være så meget. Tror det at få et par certificeringer og noget uddannelse er et godt sted at starte. og giver en fin base for at instruere i fysiske aktiviteter. Ellers vil jeg støtte op om rådet med at besøge en CF klub, og en når du er igang også en gymnastik klub og en orienteringsløber klub, og et sted med trx,, en parkour og en bokse klub.. etc. Det vil give en masse input og erfaringer som vil danne dig og give en masse inspiration og værktøjer du kan integrere i den træning du udbyder.

Link to comment
Share on other sites

Ikke for at være krakiler, men en eller anden vægt er man vel nød til at bruge. Evt sin egen ;-)

Det er jo netop for at være krakiler. I kraft af vores tyngdekraft skal man gøre sig ekstremt meget umage for at undgå at bruge nogen vægt.

Link to comment
Share on other sites

Mange tak!

Da kom i hvert fald en del gode ideer, jeg kan gå videre med.

Er, som I sikker har gættet, lidt nyt på området og jeg synes, det kan være svært, at finde en begyndelse - at man kan bygge op og videre på i lang, lang tid og alle herrens retninge, er jeg ikke en sekund i tvivl, men se, hvor man skal starte fra, er svært.

Er jo også lidt spørgsmål om både tid og økonomi...desværre.

Igen, mange tak for jeres input.

Kom endelig, hvis I har flere!

God weekend!!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share