Hvad gir knæbind i squat


Guest Infestedass
 Share

Recommended Posts

Jeg får omkring 30 kg ud af dem. Min træner påstår at han får væsentligt mere ud af dem. Det afhænger også om man ændrer sin squat-stil, således at man BRUGER sit udstyr.

Jesus christ. Det er satme meget (hvor stor en brøkdel?). Hvordan bruger man så sine knæbind rigtigt? Ved at lade en større del at vægtens vandring blive "forsynet" af knæbøjning?

Link to comment
Share on other sites

Anabol -> Ja de hjælper, men du har ikke rigtig noget at bruge dem til medmindre du agter at konkurrere.

Prehn -> hvis du kun bruger bind (og ikke dragt) så skal man huske på, at man gør sine ben meget stærkere mens overkroppen ikke er blevet stærkere.

Link to comment
Share on other sites

Det svinger meget hvad folk får ud af knæbind. Et par "letbundne" knæbind giver mig en 5 kg´s penge. Stramme knæbind giver mig 10-15 kg. Det sjove er at jeg tidligere fik mere ud af knæbindene. Første gang jeg prøvede øgede jeg min max squat med 20 kg. Det får jeg bare ikke mere. Det løber max op i 15 kg. Jeg kan slet ikke forstå at folk kan få 30-40 kg ud af et par knæbind. Det må være fordi de har en ussel bundstyrke og en meget stærk top uden knæbindene. Og så har teknikken selvfølgelig også noget at sige. Selvom man ikke nødvendigvis behøver at benytte sig af Shane Hammon´s fri-falds-teknik, så er en hurtig eccentrisk fase vigtig.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Det er fordi jeg har bestilt et par knæbind fra JFK.

Sidst jeg maxede i squat fik jeg 150 kg uden knæbind med bælte, men det var efter en masse singles på 110-120-130-140-150 kg, så jeg regnede med der var måske 155 kg, hvis jeg var hoppet på dem tidligere.

Hvis jeg havde et par hardcore stramme knæbind på, vil det have givet mig ca 15 kg, også kunne jeg måske tage 170 kg.

Det er fordi jeg planlægger en 12-13 ugers TJ single cyklus med knæbind, hvor jeg ville tage procenter af de 170 kg, og satse på 200 kg i squat max efter cyklussen :devil: Så det er jo vigtigt at vide lidt om hvad man kan tage, inden man starter. Så at det ikke bliver alt for tungt til sidst ;)

Link to comment
Share on other sites

Infested <--- jeg har også lige bestilt et par knæbind fra JFk. jeg håber de giver mig 10-15 kg.

hvornår bestilte du dine?? - eller ved du hvor lang tid der går?? Jeg sendte en pm til JFk med en forespørgsel på leveringstid, men han har ikke svaret tilbage :(

måske skal han alligevel med i forsvundne danskere som der snakkes om i en anden tråd :D

Link to comment
Share on other sites

Som alt andet udstyr skal man først lære at bruge dem inden man rigtigt kan få noget ud af dem - så jo mere du anvender dem i din træning desto mere vil man kunne få ud af dem..

jeg kender en del styrkeløftere som udelukkende træner med knæbind hver gang den står på squat - og hvis man har en god grundform er det sikkert også godt da man kan træne med større fart og større vægte...

med knæbind alene (uden dragt) kan jeg med et par meget stramme bind hente godt 30kg og med alt udstyret får jeg sikkert ca 50-60kg - dog kender jeg også nogle stykker som henter omkring 80kg i alt med udstyr i squat, og det er også det man skal tilstræbe som konkurrence løfter i styrkeløft!

Til konkurrence er det nemlig lige meget at man squatter 30kg mere uden udstyr end konkurrenten hvis man ender med at tabe med 10kg når udstyret kommer på!

/DenLilleLøfter

Link to comment
Share on other sites

Anabol: Enig for så vidt gælder logs'ene, det der står i folks logs er jo en skønsom blanding af med bælte/uden bælte, med straps/uden straps osv..

Jeg har også hele tiden ment at bælter osv. var af det onde... Men hvem ved - hvis jeg nu starter i en klub hvor alle bruger det sååå.... :)

Link to comment
Share on other sites

Anabol og JørgenL-->

Det kan man jo altid diskutere - jeg synes også let der kan gå for meget udstyr i den, men man skal huske på at der er ens regler for alle, og det er jo også en kunst i sig selv at kunne bruge udstyret for det er det jo langt fra alle der kan...

En af grundende til at der altid vil være udstyr i styrkeløft - IPF er at INZER giver så mange penge til at sporten at det nærmest ikke ville kunne eksistere hvis ikke de fik de penge, og selvklart er INZER ikke intereseret i at afskaffe udstyret :D

/DenLilleLøfter

Link to comment
Share on other sites

Helt enig, men det er jo nok startet med at man måtte bruge knæbind for at skåne knægende og så er man begyndt at kunne få flere kilo ved at stramme dem lidt ekstra...............

Jo, men tilbage i de helt gamle dage hvor der ingen regler var, var fantasien stor. Foruden knæbind var der albuebind, flere lag stramme cowboybukser, tennisbolde bag knæet, lagner viklet omkring overkroppen osv.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Der burde laves 2 rekord lister i Dansk styrkeløft forbund.

2 rækker hvor man kan se rekorder med udstyr og de hardcore uden udstyr B)

Bare sådan at raw freaks også kan være med :devil:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share