Mindre skade i skulderen


Ramius
 Share

Recommended Posts

Jeg har tilsyndeladende fået overanstrengt min anterior deltoid, eller den foreste del af skuldren (på dansk :D ). Min kiropraktor siger at jeg skal holde pause i 14dage og lave en simpel øvelse som sørger for at den kommer sig bedre. Jeg har jo ikke tænkt mig helt at stoppe med at træne i 14dage, men hvilke øvelser kan jeg lave hvor jeg ikke benytter denne muskel eller som er skånsomme ved skuldrene?

Jeg er selv kommet frem til at squat ikke skulle være noget større problem og så ellers div. benøvelser, mave samt lænde øvelser, med hvad med dødløft og rows, hvor meget kræver de af skuldrene?

Link to comment
Share on other sites

Hej! Går du fra at det er din kiropraktor, som siger skaden sidder i deltoideus. Andre steder kunne være rotatorcuffen, den lange bicepssene eller en inflammation af ledkapslen og de slimsække, der sidder omkring skulderleddet?

Og dit øvelsesvalg er forskelligt, afhængig af hvilken dims det er...

Der skulle ikke være noget i vejen med rows.

Dødløft kan være tricky, hvis det er den lange bicepssene. Hvis du bruger mixed grip, så skal du holde normalt overhåndsgreb med den hånd, der tilhører den dårlige skulder.

Ellers hold dig fra ting, der gør bare den mindste smule ondt i skulderen :)

Link to comment
Share on other sites

jeg må indrømme at det er mig selv der siger det er anterior deltoid for det er netop der det gør ondt. Det hun sagde var at min skulder var gået en lille smule ud af ledet, jeg bukkede så armen og hun tog fat i albuen og trak op mod skuldren, hvilket gjorde ganske pænt av. Håber det giver en ide om hvad det er.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share