Full body styrke...


Tolle
 Share

Recommended Posts

Thomas J -> Hvad betyder DOMS?? :confused2:

Jeg har aldrig prøvet dødløft, men det vil jeg da prøve nu. Jeg undrer mig dog noget over at der i øvelsesbiblioteket her på det ellers så ansete MOL ikke nævnes noget om erector spinae, trapezius og rhomboideus i forbindelse med dødløft....?

Men efter din mening kan jeg sagtens tage rygstrækninger ud af programmet til fordel for dødløft?? Jeg har jo også chinups og én arms bend over rowing på programmet, som jo også er gode ryg øvelser...???!

- Tolle

Link to comment
Share on other sites

Men efter din mening kan jeg sagtens tage rygstrækninger ud af programmet til fordel for dødløft??
Hvis du træner for muskelmasse, så JA. Rygstrækningerne vil IKKE stimulere hypertrofi nogen steder dødløft ikke kan.
Hvad betyder DOMS??

DOMS = Delayed Onsett Muscle Soreness. Det er den ømhed man oplever dagen efter man har trænet.

Jeg har jo også chinups og én arms bend over rowing på programmet, som jo også er gode ryg øvelser...???!

Ja, ganske gode øvelser, men de rammer primært lattissimus dorsi musklen, som dødløft ikke rammer særligt godt. Hvad angår erector spinea og trapezius, så er dødløft langt overlegen.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share