Forslag til "markeringskur"


Sil
 Share

Recommended Posts

Jeg er interesseret i forslag til en "kur" der involverer både vægttræning kost, som jeg kan bruge fra omkring januar/februar og frem til sommer for at smide de overflødige fedtprocenter - og derved blive markeret til sommermånederne.

Jeg er udemærket klar over at det ikke lader sig gøre at tabe fedt og samtidig opbygge muskelmasse, men jeg vil mene at det burde kunne lade sig gøre at bibeholde muskelmasse mens man bliver ribbet/markeret.

Min fedtprocent ligger på 15 nu, jeg er interesseret i at komme under 10 inden sommer - er det et realistisk mål?

Link to comment
Share on other sites

Det kan i hvert fald lade sig gøre at minimere, tabet af muskelmasse, men hvor meget du miste afhænger af hvor lang tid du har tænkt dig at være på diæt.

Jo længere tid du er på diæt, desto mere muskelmasse vil du miste.

Noget der har virket godt for mig er at dele diæt perioden op i 4 ugers faser, hvor man er "på" 3 uger og holder 1 uge fri. Grunden er at det bliver sværere at tabe sig efter3-4 uger.

En eller anden form for lavkulhydrat diæt med cycling af kulhydrater og kalorier plejer at virke for stort set alle.

Pas dog på med at skære for drastisk ned for kalorieindtaget med det samme og det samme med indførelsen af cardio.

Træn tungt med betoning på bibeholdelse af styrke, så vil massen også bibeholdes i længere tid, end hvis du træner let med mange reps.

Link to comment
Share on other sites

Atomnissen> Jeg er ikke helt enig, fordi betoningen skifter fra at opbygge muskelmasse, til at forsøge at bevare den. Der mener jeg at styrkebetonet træning er bedst.

Det er klart at man ikke behøver at ændre noget, hvis det er det man laver i forvejen.

Derimod ville det være en fejl at gå over til træning med mange reps og høj volume for at forbruge ekstra kalorier.

Link to comment
Share on other sites

Crawdaddy>>  jeg tror du misforstod mig lidt. Jeg mente ikke at man skulle gå op i antal reps, tvertimod!  Jeg spørger, om det ikke er fint nok at træne som man plejer (hård belastning), men oven i det, at lægge noget cardio træning ind, for at lave lidt fedt forbrænding. Og så ellers hente reste´n af "markeringen" i køleskabet (altså med diæt) ???  

Link to comment
Share on other sites

Lyder sådan set meget fornuftigt - var oxo det jeg selv havde overvejet - at køre samme træning som normalt, og så indlægge noget cardio træning på hviledagen, og måske en længere opvarming end normalt

- f.eks. 20 min på cykel. Jeg har ikke prøvet at køre egentlige kure for at tabe mig før, har hele tiden kun gået efter at tage vægt på, hvilket oxo går meget godt

- hvor meget kan jeg regne med at smide på en 4 uges "kur"? - har hørt noget med en tommelfingerregel der lyder 500 gr pr uge - ca...

Link to comment
Share on other sites

Crawdaddy>> tænkte det nok, men blev pludselig itvivl... :)

  500g om ugen skulle nok kunne smides. Jeg regner med at være på diæt i 6 uger fra midt i febuar, jeg vil bruge ECA og cardio, og forventer at smide ca. 3-4Kg. Men nu har jeg også meget let ved at tabe mig, så måske stopper jeg diæten efter 1mdr.  Men nu får vi se :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share