Styrkeløft


Søren W
 Share

Recommended Posts

Efter at have kørt Sheiko er jeg blevet glad for at træne hele kroppen hver gang, men jeg var ikke så tilfreds med at det tog så lang tid. Nu har jeg indbetalt penge på mvp.'s konto så nu er jeg klar til at træne efter "hans" program. Jeg har lavet det lidt om mht. øvelser og jeg vil måske også lave lidt om på nogle andre dele af det, men i bund og grund er det det samme. Sårn her ser det ud:

Squat

Dødløft

Bænkpres

Yates rows

Smal incl bænk

Glute-ham raise eller goodmornings

Chin up

Mave

mandag 2x6 i alle øvl.

onsdag 2x6 i alle øvl.

fredag 3x6 i alle øvl.

Belastning ca. 70%

Hver anden fredag: enkeltløft optil ca. 95% max eller lidt tunge sæt. (Køres som WSB ME dag)

Hver fjerde fredag: ny max test.

Hvor det kan lade sig gøre og er "smart" køres der supersæt for at forkorte træningstiden.

Jeg kunne godt tænke mig at tage på, så jeg overvejer at skrue lidt op for volumen så det bliver 3x6 hver gang.

Desuden kunne jeg også godt tænke mig at arrangere det hele således jeg ikke skal maxe i alle tre øvelser på samme dag.

Er i tvivl om det skal være glute-ham raise eller goodmornings, de er begge nogle gode øvelser, men jeg kunne jo selvfølgelig bare skifte imellem dem.

Kommentarer er meget velkomne :)

Link to comment
Share on other sites

Søren W ---> Først og fremmest lækkert at du har en signatur fra Phil Anselmo.... Fed koncert i kb.hallen for et par år siden....

Angående dit program så skriver du at du gerne vil tage på. Det tror jeg ikke at programmet er velegnet til:

1) Der er ingen progression, udover når du bliver stærkere og skal have mere vægt på.

2) 2-3 sæt 6 reps med 70 tror jeg simpelthen er for lidt til at give et hypertrofirespons.

Prøv evt. at kigge i Thomas J. log. Han har lavet en mvp-hst hybrid! Hvor han kører mvp-style i de tre store. Og hst-agtigt i hjælpeøvelserne.

- Torben

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Her er et MVP program, som MVP mente der så glimrende ud. Måske det var noget for dig.

MVP 3 dages program

Mandag

Bænkpres 3-5x1-3 30 sek pause mellem sæt + pause i bunden

MIitary press Uge 1 2x15 Uge 2 2x10 Uge 3 2x5 eller 5RM test

Fransk pres Uge 1 2x15 Uge 2 2x10 Uge 3 2x5 eller 5RM test

Dødøft 5-8 singels 30 sek pause mellem sæt + pause i bunden

Squat 5-8x1-3 30 sek pause mellem sæt + pause i bunden

Træk til bryst Uge 1 2x15 Uge 2 2x10 Uge 3 2x5 eller 5RM test

Biceps curl Uge 1 2x15 Uge 2 2x10 Uge 3 2x5 eller 5RM test

Onsdag

Bænkpres 3-5x1-3 30 sek pause mellem sæt + pause i bunden

MIitary press Uge 1 2x15 Uge 2 2x10 Uge 3 2x5 eller 5RM test

Fransk pres Uge 1 2x15 Uge 2 2x10 Uge 3 2x5 eller 5RM test

Dødøft på skive 5-8 singels 30 sek pause mellem sæt + pause i bunden

Squat 3-8x1-3 30 sek pause mellem sæt + pause i bunden

Træk til bryst Uge 1 2x15 Uge 2 2x10 Uge 3 2x5 eller 5RM test

Biceps curl Uge 1 2x15 Uge 2 2x10 Uge 3 2x5 eller 5RM test

Lørdag

Bænkpres 3-5x1-3 30 sek pause mellem sæt + pause i bunden

MIitary press Uge 1 2x15 Uge 2 2x10 Uge 3 2x5 eller 5RM test

Fransk pres Uge 1 2x15 Uge 2 2x10 Uge 3 2x5 eller 5RM test

Dødøft 5-8 singels 30 sek pause mellem sæt + pause i bunden

Squat 5-8x1-3 30 sek pause mellem sæt + pause i bunden

Træk til bryst Uge 1 2x15 Uge 2 2x10 Uge 3 2x5 eller 5RM test

Biceps curl Uge 1 2x15 Uge 2 2x10 Uge 3 2x5 eller 5RM test

Lørdag hver 14 dag køres der i bænk, dødløft, squat op til 3-5 singels på 90-95 % 1RM Løftene udføres Med pause udstyr osv. Men KUN på de dage.

Almindelige Trænings procenter er 65-75 % Og der vekles mellem 1-3 Rep i BP og SQ efter hvordan man har det, dødløft køres som singles fordi det har den største overførelses effekt. Desuden trænes der på skive, når man føler man er frisk. Det hele er WSB DE inspireret.

Der trænes ikke efter fast set, vægt, procenter osv og der køres efter dagsformen, og efter hvordan jeg har det på dagen. Noget har Niels stærkjær lært mig

Hjælpeøvelser køres efter HST, med at lave PR på 15-10-5 RM uden failure, men af og til kan der testes 5 RM til failure.

DESUDEN ER DER PAUSE I ALLE BÆNKPRES SET.

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg fået en ny fix idé, dog stadig med base i 3x6 ved 70%

Mandag

Highbar squat - Jeg håber på at enten klubben eller nogle derude vil købe en manta ray sammen med mig :)

Bænkpres m. kæder

Rack pulls (hævet 10 cm ca.)

Yates rows

Knælende kabel crunch

Militær pres

Chin ups

Onsdag

Squat

Bænkpres m. kæder

Dødløft

Yates rows

Knælende kabel crunch

Militær pres

Chin ups

Fredag

Squat m. buffalo bar

Bænkpres m. kæder

Dødløft stående på kasse

Yates rows

Knælende kabel crunch

Militær pres

Chin ups

Jeg kan ikke finde ud af om jeg osse skal køre lidt lateral raises, hjælp mig :confused2:

Så skal jeg nok blive kæmpe stor og stærk på en uge eller to.

Edited by Søren W
Link to comment
Share on other sites

Well, hvis ikke man er interesseret i en symmetrisk skulder efter BB-dimensioner, så kan Side Laterals undværes. ;)

Jeg er hellere ikke sikker på at det er en god ide med alt det military press, hvis man gerne vil blive stærkere i bænk. Du tæsker også din ryg godt og grundigt med alt det dødløft, rows og chinups. :devil: måske lidt for meget... ?! :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Det kan da godt være du har ret i det, har også overvejet at droppe chin ups, men foreløbig har jeg beholdt den fordi jeg ikke kører specielt hårdt i den eller rows, jeg tænker på hvad Niels siger om at man skal træne hjælpeøvelserne ofte frem for hårdt, det samme gælder for mili pres.

Link to comment
Share on other sites

Der fik du mig, det gør han :)

Ja jeg fik go-ahead til at bestille en manta ray, så det tror jeg, jeg vil gøre i dag, hvor er den billig, måske ved du det?

Ellers kørte jeg sådan her i dag, og det virkede fint, er dog stadig usikker på lat raise

squat m. buffalo

bænk med kæder

dødløft fra boks

knælende kabel crunch

mili pres

yates rows

synes det dækker mig godt ind, men hvem ved hvad der er rigtigt :'(

Link to comment
Share on other sites

Ved ikke rigtig hvor en Manta Ray kan fåes billigst, så der må jeg være dig svar skyldig...

Jeg synes også du burde udskifte kabel crunch med en mere kraftfuld maveøvelse, underforstået som også involverer hoftebøjderne og sidemavemusklerne, hvilket er vigtige bestanddele i squat og dødløft.

Sådanne maveøvelser kunne f.eks. være situps med vægt eller sidebends.

Har du milipress med, så ser jeg ingen grund til at tage lateral raises med.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har mere på i knælende crunch end når jeg kører den stående, og det jeg synes er godt ved den er at den både rammer på "crunch-vis", men også i hoftebøjerne, i hvert fald som jeg kører den. Jeg har også overvejet at lave en øvelse for de skrå om onsdagen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share