Vægtskema


Ronay
 Share

Recommended Posts

Hej MOL-Brugere.

Jeg har i dag brugt sammenlagt noget der ligner 3 timer på at skema, der har til hensigt at "holde øje med ens vægt".

De fleste af jer har nok noget lignende, men her har I ihvertfald min version.

Og nu syntes jeg lige at jeg ville dele mit (hårde) arbejde med jer andre.

Hvis I finder fejl, mangler eller andet, så er I velkomne til at kommentere!

Det eneste man skal huske til at starte med er at indtaste ens højde (det er ikke nødvendigt med ens alder)!

Hent det HER! - Zip

Eller HER! - Xls

Hilsen Ronay

Edited by Ronay
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej

Jeg synes det er et rigtig fint lille værktøj du har lavet. To ting irriterer mig dog:

1. Vægten skal tastes ind hver dag for at få det rette feedback. Jeg synes det ville være dejligt, hvis man kunne indtaste vægten dag 1 og f.eks. dag 7 og programmet så kunne fortælle mig om jeg havde tabt mig eller taget på i forhold til sidste indtastning. Som det er nu relateres sidste indtastning til foregående felt = 0,00 og man vil altid få at vide, at man har taget på.

2. BMI charten, der er aldersdifferentieret. Du har lånt den fra Netdoktor, men det gør det ikke bedre. Der er ingen koncensus for at skille BMI kategorierne over/under en alder på 35 år (eller en hvilken som helst anden alder). Den simple løsning er at droppe aldersdifferentieringen og henvise til WHO /verdens sundheds organisationen.

Bortset fra disse to (tungtvejende) detaljer synes jeg rigtig godt om programmet.

m

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share