Proteinpulver


TimK
 Share

Recommended Posts

Jeg har købt forskellige mærker proteinpulver gennem tiden, men har aldrig fundet en løsning på hvordan man undgår klumper i den færdige shake.

Det bliver ret klamt i længden at drikke protein shakes, når man skal tvinge det ned hver gang pga. dette problem.

Har i nogle forslag til hvordan man undgår dette problem?

Nogle af mine venner siger at man bare skal bruge en håndblender, men så bliver det til skum, som giver luft i maven og kvalmelang tid efter indtagelse.

Link to comment
Share on other sites

Køb en såkaldt shaker eller brug en simpel meludjævner -sådan en har din mor med garanti i en af sine køkkenskuffer ;)

Ellers virker en blender fint, det giver dog en mere luftig konsistens, men de fleste synes kun der er ekstra godt sådan :)

Link to comment
Share on other sites

I øjeblikket bruger jeg et mærke der hedder naturel body-xtra + jordbær

Hvordan blander i jeres shakes?

Jeg ryser det bare i en shaker, men der er klumper i det lige meget hvad rækkefælge jeg hælder mælk og proteinpulver i.

Link to comment
Share on other sites

Nogle shakere er udstyret med et lille gitter. Dette skulle forhindre at blandingen klumper. Har din et sådant gitter.

Isåfald det har tror jeg den eneste tilbageværende mulighed er at ty til blendere :) du kan evt. lade blandingen stå lidt, derved forsvinder en del af luften igen.

Link to comment
Share on other sites

I stedet for at købe en shaker med et logo fra en proteinpulver producent, kan man gå ned hos sin lokale isenkrammer og købe en "flødeskums ryster", eller hvad de nu kalder dem. Den virker præcist som en shaker men koster under det halve dvs. 15-20 kr.

Iøvrigt har jeg heller aldrig oplevet problemer med det pulver jeg bruger (optimum 100% natural whey).

Link to comment
Share on other sites

Hvis du ryster ordentligt og bruger valleproteinpulver af høj kvalitet skulle der ikke være problemer med klumper. Personligt har jeg aldrig oplevet klumper i en ordentligt rystet shake af valleprotein. Når der derimod er casein og andre typer protein eller når jeg har forsøgt med med billigere løsninger har balladen været der hver eneste gang og blenderen været den eneste mulighed.

Jeg blander med skummetmælk, vand eller juice (gerne sur appelsin eller grape for at gøre det mindre sødt). Hvis jeg er hjemme når jeg laver den bruger jeg somme tider blenderen og smider jeg frisk banan eller bær i sammen med isterninger. Mmmm!

De pulvere jeg har bedst erfaring med opløsningen af er i prioriteret rækkefølge:

1) Twinlab fuelplex (måltidserstatter - opløses perfekt, indeholder en masse andet godt, men kun få kulhydrater, men smager lidt for sødt efter min smag)

2) Twinlab triple whey (god smag, perfekt opløsning)

3) Twinlab super gainers fuel (den bedste smag, men lige lovligt mange kulhydrater - vil hellere have mere protein i stedet)

4) Designer whey glycerlean (ulovligt i danmark, tilladt i england - tilsat l-glutamin og optages forsinket over 8 timer)

5) Designer whey (smager rædselsfuldt til trods for guldmedaljerpriser for smagen på pakken)

Link to comment
Share on other sites

jeg mixer mit lige efter arbejde med en håndmixer... inger klumper overhovedet... først mælk så pulver ca halvt fyldt op.. ind i køleren 10 minutter.. så resten af mælken i og shake shake perfekt hver gang... :afro:

Link to comment
Share on other sites

Sikke mange komplicerede blandingsmetoder! Jeg plejer sq bare at smide en scoop ned i shakeren og så fylde tilpas op med vand/cacaomælk. Det har ikke givet klumper for mig...

Brug Maxim's produkter, deres pulver er altid sindsygt let at udjævne!

Og reklamer synes jeg er lidt latterligt, da Maxim's produkter med garanti ikke er de eneste der er lette at udjævne.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

En elektrisk stationær blender giver helt klart det bedste og mest smoothe resultat. Brug fx mælk/vand + friske frosne bær (evt 30 sek i mikro først for at skåne knivene) + pulver + evt. lidt banan (hvis den skal drikkes med det samme, ellers plejer jeg at undgå banan) -> dette giver en superlæker :a-okhand: drink/shake, der er færdig i løbet af et minut!! :bigsmile:

:pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share