Team S.A.T.S.


allerup
 Share

Recommended Posts

De har vist lang vej igen, tøserne fra Form & Fitness:

Team SATS ikke med i World Cup løb

Det danske kvindehold Team SATS er ikke kommet ind i lørdagens World Cup løb Primavera Rosa i Italien. Det er ikke lykkedes at blive inviteret til løbet, men holdet vil i stedet deltage i løb i Californien, USA.

Klippet fra Cyclingworld.dk

Link to comment
Share on other sites

Der er et interview med Karina fra SATS i se og hør eller er det ude og hjemme. Hun er brand lækker :) og kører 120km. per dag. Hun vil være verdensmester. Det er faktisk en imponerende distance hun ligger for dagen B)

Link to comment
Share on other sites

Der er et interview med Karina fra SATS i se og hør eller er det ude og hjemme. Hun er brand lækker :) og kører 120km. per dag. Hun vil være verdensmester. Det er faktisk en imponerende distance hun ligger for dagen B)

Tja.. enhver kan "tæske kilometer" i den sidste ende handler det om mange andre ting - og en individuel tilpasning - helt som Fistandantilus antyder.

Jeg ønsker dem held og lykke, men det er sku resultaterne der tæller - enhver kan drømme...

(Var ude på sommercyklen for første gang i dag - NU ER JEG SKU KLAR TIL AT GI` DEN GAS ! :D )

Link to comment
Share on other sites

(Var ude på sommercyklen for første gang i dag - NU ER JEG SKU KLAR TIL AT GI` DEN GAS ! :D )

Det var jeg også i lørdags, og så tilmed på helt ny låge :) Selvom det foregik i latterligt lavt tempo pga. helbredet så var det sgu' lækkert. Solskin, blå himmel, 10 C og ny låge... de ydre omstændgiheder bli'r ikke meget bedre på denne årstid :rolleyes:

Ziggymund :wave:

Link to comment
Share on other sites

Ziggymynd: Nu har jeg altid selv cyklet meget, men har først foir ganske nyligt fået investeret i en racercykel. Hvad er et latterligt lavt tempo for dig?? (Bare nysgerrig). Og hvilken træningsmængde skal man lægge for dagen for at med nogenlunde god samvittighed kunne deltage i motionscykelløb (uden at skulle zig-zagge mellem hr. og fru jensen efter de første 2 km.)

Link to comment
Share on other sites

Profitt---> Latterlig lav hastighed?`Det findes vel ikke, alle har deres begrænsninger, og motionisten med ølvom og hjelmen omme i nakken kan jo ikke fyre afsted med samme hastighed som Mr. Ziggymund, C-rytter af Guds Nåde...

Bare det at man gør noget ved det, synes jeg, vækker anerkendelse...

Hvis du vil køre lange motionsløb, dvs. 200+, skal du ihvertfald ha et par tusinde i benene, lissom du gerne skal ha været ude på nogen lange ture, op til 5 timer, så du ved om du er klar....

Nogen specielle motionsløb du har i tankerne?

Link to comment
Share on other sites

Med fare for at træde diverse over tæerne, så tror jeg at du kommer rigtigt langt med en gennemsnitsfart omkring 28-30K/T. Det skulle også være til at komme afsted med.

Med hensyn til hvor meget der skal trænes før et stort cykelløb er jeg ikke enig i hvad der altid bliver nævnt i forbindelse med for eksempel 'Sjælland Rundt', hvor man ifølge 'experterne' jo helst skal have tilbagelagt som en semi-prof og ihvertfald have prøvet 200k (i et stræk). Første gang jeg kørte 'Sjælland Rundt' var den længste tur jeg havde tilbagelagt 70K. Men det er jo så visseligt tilrettelagt at der er depoter hver 30-50K så det passede meget godt med at jeg var frisk sådan en 25-30k og så led en halv times tid så i depot og så videre.

Det handler selvfølgelig også om hvor meget du laver ved siden af cyklingen.

Sander

'..min vandseng er fyldt med pindsvin i pigsko..'

Link to comment
Share on other sites

Allerup: "Latterlig lav hastighed" var blot for at bruge Ziggymunds eget udtryk, og bestemt ikke for at træde nogen over tæerne, hvis du opfattede det sådan. Burde nok have været efterfulgt af en smiley. Jeg beklager.

"Bare det at man gør noget ved det, synes jeg, vækker anerkendelse..." 100% enig!!!!

Nej, jeg har ikke noget specielt løb i tankerne. Jeg har gennem de seneste 4 år cyklet en del (sammenlignet med gennemsnitsdanskeren), omkring 200 km/ugen. Men det har mest været som transport til og fra arbejde og jeg har derfor ikke givet den gas og fået noget decideret træning ud af det.

Jeg dyrker meget sport ved siden af (svømning, løb, thai-boxing) og har efter den ganske nylige anskaffelse af enracercykel været ude på et par ture på 45 km uden at det virkede hårdt på nogen måde. Min gennemsnitshastighed ligger på ca 29-30 (lidt svært at beregne helt da min cykelcomputer ikke tager højde for at holde ved røde lys m.v.)

Allerup: Kan du evt. foreslå nogle løb, der er gode til at begynde med?? Jeg bor i København, men er ikke bleg for lidt transport.

Er der i øvrigt typisk nogle regler for hvordan cyklen skal være gearet?? Jeg så i en anden tråd nogle gearingsregler for unge ryttere??

mvh

Profitt

Link to comment
Share on other sites

Hvis du skal køre motionsløb er der en masse muligheder - se under motion på DCU hjemmeside - linket findes i linksamlingen som du kan klikke dig ind på øverst på forumets forside.

Der er ingen regler for gearing i motionscykelløb - og heller ikke for seniore i "rigtige" løb.

Kan du holde den gennemsnitshastighed, så skal du nok kunne følge med i en motionsløb. Kan man gennemføre et kuperet 100 km løb med 25 km/t bliver man på ingen måde til grin. De hurtigste køre dog noget hurtigere.

Link to comment
Share on other sites

Har selv haft nogen af Grace/SATS rytterne på besøg på nogen af mine spinningtimer, de kører skam godt, og man kan med smil om læben sige at udsigten er pæn. Men verdens bedste bliver de jo så heller ikke på spinning alene. Men spændene blive det da at følge dem. Og så vil jeg alligevel sige at deres skotske (mener jeg han er) træner vist nok ikke er hr. hvem-som-helst

Link to comment
Share on other sites

Ziggymynd: Nu har jeg altid selv cyklet meget, men har først foir ganske nyligt fået investeret i en racercykel. Hvad er et latterligt lavt tempo for dig?? (Bare nysgerrig). Og hvilken træningsmængde skal man lægge for dagen for at med nogenlunde god samvittighed kunne deltage i motionscykelløb (uden at skulle zig-zagge mellem hr. og fru jensen efter de første 2 km.)

Latterligt lavt tempo lige præcis den dag var vist noget med 25 km/t i snit :D men sig det ikke til nogen.

Hvor meget du skal træne for at køre motionsløb... well det var værre.

1. Vi responderer forskelligt på træning. Nogen kommer hurtigere i god form end andre, det er ikke retfærdigt, men sådan er det bare. Skæld evt. din mor ud for ikke at have fundet en mand med bedre gener.

2. Hvor lange løb har du tænkt dig at køre. De der meget lange løb hvor man næsten skal have telt og sovepose med kræver noget andet af dig end Sønder Bøvelses 20 km familieløb med indlagt bagerstop.

3. Dine træningsmetoder. Der findes både effektiv og mindre effektiv træning.

Når det så er sagt, så vil jeg mene at du med 1½-2 timers træning tirsdag og torsdag (evt. også lørdag) plus en lidt længere tur søndag kan komme i fornuftig form inden for en ganske kort tid. Især hvis du i stedet for blot at trille derudaf indlægger nogle intervaller, skiltespurter, bakkespurter og den slags. Det gør også træningen lidt mere afvekslende.

Ziggymund :wave:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

De køre stærkt de tøser. En dag for ikke så længe siden, hvor jeg lå med 34-36 km/t og følte mig rigtig sej ud af Starndvejen, følte jeg et vindpust - og svusssssh, så var der passeret et stk. Team S.A.T.S. rytter forbi mig - hun forsvandt i horisonten hurtigere end jeg kunne nå og tænke - flot cykel :) Og jeg mener selvfølgelig kun den Pinarello Prince SL hun kørte på :rolleyes: Respekt for den træningsfart!

Link to comment
Share on other sites

Så er fordelene ved bagdele vist blevet tydeliggjort nok! ;) Det er nogle seje tøser som fortjener respekt for deres satsning - selvfølgelig er det ikke forbudt også at synes at de pynter - men alt med måde..

Link to comment
Share on other sites

Og så vil jeg alligevel sige at deres skotske (mener jeg han er) træner vist nok ikke er hr. hvem-som-helst

Trivia:

Chris Macdonald er amerikaner.

Iøvrigt er han tidligere landsholds-roer for USA, og tog oprindeligt til DK for at træne med den danske letvægts-elite på Bagsværd.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Sakset fra tv2-sporten:

Danske piger med i Touren

27.06.03; kl. 10:32 | Af: cchr

Det kvindelige danske cykelhold Team S.A.T.S. er blevet udtaget til Tour de France for kvinder - La Grande Boucle Féminine Internationale, og udtagelsen kommer hurtigere end planlagt.

Holdet havde først stræbt efter at komme med til næste år, men der er blevet lagt mærke til det danske hold, som er udsprunget af fitness-træningen spinning og stadig træner på motionscykler.

"At vi overhovedet har et hold med i år er lang over forventning. Det er gået stærkere, end jeg selv havde troet på", siger holdet træner og direktør, Chris MacDonald.

"Jeg kunne utrolig godt tænke mig et par top-20-placeringer på etaper, og i det samlede klassement vil jeg gerne have to i blandt de 30 bedste. Vi vil slutte blandt de ti bedste i

holdkonkurrencen, hvor fem ud af otte på holdet tæller med. De fem skulle gerne blandt de 50 bedste sammenlagt", siger Chris MacDonald, der udmærket ved, at den manglende erfaring fra landevejene stadig spiller ind.

"Rytterne har nogle virkelige gode motorer. Men taktisk er de stadig urutinerede. I et endagsløb, der ender i en massespurt, har de ikke den store chance", siger han.

S.A.T.S. har også fået en plads i kvindernes udgave af Giro d'Italia, der begynder i næste uge, mens Tour de France først køres i august.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share