Kan dette kostprogram bruges?


Cat
 Share

Recommended Posts

Hej alle interesserede

Jeg har tidligere kørt et kostprogram som fungerede optimalt. Men nu har jeg holdt pause fra det i 3 måneder og vil gerne i gang igen... Der er bare det lille problem at jeg ikke rigtig har råd - Man er jo en fattig studerende.

Nåh, men det jeg har gjort er at revidere mit gamle program og erstattet nogle dyre dele med noget billigere og skruet en lille smule ned for kalorierne (for at øge fedttabet).

Resultatet blev som følgende:

Mandag:

70g havregryn

50g rosiner

100g skinke

50g æggehvide

140g ris

100g ærter

150g rugbrød

140g tun

200g gulerødder

og lidt tidselolie

Tirsdag:

70g havregryn

50g rosiner

200g kalkun

100g skinke

100 g æggehvide

400g kartofler

100g banan

100g bønner

400g tomater

Onsdag:

70g havregryn

50g rosiner

200g kylling

150g æggehvide

100g pasta

100g ærter

100g rugbrød

Torsdag:

120g havregryn

70g rosiner

200g skinke

150g ris

100g majs

200g torsk

150g gulerødder

Fredag:

120g havregryn

50g rosiner

300g kartofler

100g ærter

185g majs

140g tun

200g tomater

200g gulerødder

Lørdag:

Spiser det jeg nu har lyst til :)

Søndag:

60 g havregryn

50g rosiner

400g kylling

100g banan

200g ærter

150g rugbrød

200g tomat

Alle dagene er maden selvfølgelig delt ud over 5 - 6 måltider. Af drikkelse har jeg kun i sinde at drikke vand (+måske lidt te).

Mine tanker går i retning af om jeg får kalorier nok og om det i det hele taget ser fornuftigt ud? Jeg ville også godt smide lidt flere proteiner derind men det er desværre lidt dyrt :angry:

Det skal vel lige nævnes at jeg er en pige på 20år som er 174cm høj og vejer ca 70kg. Jeg træner næsten dagligt og intensiteten er varierende alt efter hvilken form for træning jeg laver (Styrke, basket / løB).

Med venlig hilsen Cat

Link to comment
Share on other sites

hmm, det virker lidt ensformigt og umiddelbart ser det ud til at du mangler noget mere fedt i din kost, men kan du ik lige uddybe formålet med din træning og hvor meget du træner? og hvorfor? og du bør nok kaste noget mælk ind et sted!

Link to comment
Share on other sites

Hej igen

Jeg har også tænkt på at sætte noget mælk ind... Hvis ikke andet gør det havregrynen lidt mere interessant... :)

Men sidst jeg var på var der vist et eller andet med at lactosen i mælken ikke var optimal i forhold til træning... Hvorfor aner jeg ikke og jeg ved heller ikke om det passer... Men jeg er ret sikker på at der var derfor jeg ikke skulle drikke det... But ohh well, I guess I'll never know...

Med venlig hilsen Cat

Link to comment
Share on other sites

Hippo > Det med at der måske er lidt ensformigt gør ikke noget. Man kan jo tilberede det på utallige forskellige måder og dermed gøre det meget interessant, varieret og velsmagene.... (Elsker at lave mad :) , men hader at rydde op bagefter :angry: )

mvh Cat

Link to comment
Share on other sites

Hey Cat :wave:

Jeg er bestemt ikke ekspert på området, men så vidt jeg ved, er problemet med laktose, at nogen mennesker er lettere overfølsome over for det. Det er som regel ikke noget problem for "indfødte" nordboer, men folk fra andre steder i verden (Asien og til en hvis grad Sydeuropa), hvor man yderst sjældent drikker mælk, har det somregel ikke så godt med laktosen i mælk. Om det så skyldes at folk fra disse egne har et medfødt "problem" med mælk, eller om kroppen kan "glemme" hvodan den nedbryder laktose, hvis man ikke drikker mælk gennem længere tid, ved jeg ikke.

Så altså, hvis du ikke har nogen problemer med at drikke mælk, kan jeg ikke se nogen grund til at lade være. Jeg konsumerer generelt omkring 1½ liter om dagen, og jeg kan ikke mærke forskel på om jeg drikker mælk eller ej. :beerchug:

Edited by Dillerman
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share