Kongen af alle øvelser


yd
 Share

Recommended Posts

Hej alle!

Efter min mening er squat og/eller dødløft de ultimative øvelser. Ingen øvelse stresser kropppen og muskler som squat gør. Den træner kroppens største muskelmasse...benene.

Vil man have størrere arme så squat.

Vil man have størrere ben så squat.

Vil man være størrere og stærkere og fuld af funktionel muskelmasse så squat.

Man kan sq ikke få størrere arme hvis man ikke regner med at HELE kroppen vokser med.

Undskuld omkring denne lille "rant" det er bare fordi jeg er lige kommet hjem fra træningscentret og det overrasker mig stadig hvordan jeg går ind og ud på 45 min og får trænet næsten hele kroppen mens de fleste brugte tiden på at træne arme og bryst og alt det andet der kræves for at træne til at se godt ud på stranden.

Mvh Yd

Link to comment
Share on other sites

Helt enig.

Utroligt at se sådan en post. Jeg sad lige og kiggede på et andet dansk trænings-forum. Det eneste de snakker om er "biceps" og "bryst" øvelser.  Jeg vil lade sitet være anonymt da folk sikkert godt ved hvilket jeg taler om alligevel :P

store øvelser er vejen til muskelmasse.. og her taler vi MASSE ikke små "definerede" biceps eller lignende.

Link to comment
Share on other sites

Yep - I agree! Squat og dødløft er de ultimative øvelser som involverer flere muskler og led end nogle andre øvelser! Det gælder jo i sidste ende om at løfte så mange kilo som muligt for at stimulere maksimal muskelvækst!

Man kan meget lettere opnå øget muskelmasse ved at træne bænkpres, squat, dødløft, barbellrow, bicepscurl fremfor at træne små isolationsøvelser!

Ærgeligt man ikke vidste det da man begyndte at træne i sin tid! - Så hvis nogle nye bb's læser dette og wanna be BIG - do squats and deadlifts!

Link to comment
Share on other sites

Hej  lige et spørgsmål til dødløft, der hvor jeg træner har de kun en curl stang og en lige stang, når jeg prøver at kører dødløft og har 20 kilo skiver på, så skraber stangen mod mit skinneben hvilket gør det svært at lave øvelsen. Nogle gode råd?

Link to comment
Share on other sites

=>Hoffmann: Du skal vist du bruge benene lidt mere i starten af øvelsen - så undgår du det. Men rent faktisk SKAL den lige akkurat røre benene. Brug evt benklæder hvis du får mærker af det. Men sørg så vidt mulgt for at du bruger ben og ryg lige meget i øvelsen. Dvs at du i slutningen af øvelsen skal have strækte ben samtidigt med at din ryg er ret - ikke noget med at køre den sidste del af ryggen når benene allerede er strækte ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share