Protein doseringer


DaDane
 Share

Recommended Posts

Jeg har lige købt noget proteinpulver (2,25kg Viking 100% Pure Whey/valle fra GetBIG).

Deri nævnes et mål de kalder et scoop. De anbefaler at man spiser 1-2 af disse scoops om dagen.

På deres hjemmeside står at det er 40-45 gram. Men er det en spiseske eller hvad?

Link to comment
Share on other sites

Hehe, en scoop er ikke nogen bestemt vægt/mængde!

Det er så sjovt at se når alle disse firmaer benytter sig af engelske navne/udtryk (for så er de jo så smarte), og når så vi "dumme dänen" ikke forstår det :lol:

scoop betyder blot "ske" på godt dansk. derfor er en scoop det der svarer til indeholdet af netop dén ske der førlger med det købte kosttilskud. et andet fabrikat kan sagtens benytte sig af en anden størrelse ske.

Link to comment
Share on other sites

Hmm o.k.

Fandt lige en konverteringstabel

1 dl havregryn (fintvalsede) = ~35 gram

1 dl kokosmel = ~40 gram

1 dl sigtemel = ~45 gram

1 dl rasp = ~50 gram

1 dl byggryn (fine) = ~55 gram

1 dl hvedemel = ~55 gram

1 dl kartoffelmel = ~70 gram

1 dl melis = ~85 gram

1 dl risgryn = ~90 gram

1 dl olie = ~90 gram

Og nu kan vi så altså tilføje

1 dl proteinpulver = ~40-45 gram

I hvert fald hvis det er Viking 100% pure Whey (men der er nok ikke stor forskel på vægtfylden af de enkelte produkter).

Link to comment
Share on other sites

scoop betyder blot "ske" på godt dansk. derfor

Ja da. Det er jeg klar over, men i det her tilfælde, hvor der er tale om Viking proteinpulver er en scoop 40-45 gram. Det er vel det, manden er interesseret i at vide ;)

Egentligt ikke - det skrev jeg jo selv allerede i første indlæg. Det jeg gerne vil vide var hvor mange spiseskeer, dl eller lign det var, da jeg ikke har nogen vægt (pånær min badevægt, men den duer ikke til det).

I mellemtiden har jeg fundet svaret - og skrevet det i tråden.

1 scoop = 1 dl. I det her tilfælde!

Link to comment
Share on other sites

Vi fandt en ske

På den står der 1 dl, ½ dl markerad.

Hvor meget er en scoop så lige?

(Mangler nok lige en vægt nu).

Hvis du bor i nærheden af en føtex, så har de en udmærket digital køkkenvægt til 200 kr. Jeg har selv lige for nylig fået en af min kæreste, hende blir man sgu nødt til at holde af, så jeg ku holde ordentligt styr på kalorierne.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share