Løb på tid


t4x4
 Share

Recommended Posts

sidste sommer løb jeg 5km på 22min. mit nye mål for denne sommer er 20min.

træner løb i forbindelse med min fodbold (serie 4 :lol: YEAH!!!). dyrker 100% BB i vinter perioden og skal derfor opbygge formen hver forår <_<

men 16:10 wow det sq nice :tongue:

Link to comment
Share on other sites

min 3 km tid er 12 min. (en coopertest)

min 5 km tid er 28 min, hvilket skyldes at jeg disponerer mine kræfter utroligt dårligt i løb

foresten er min 10 km tid 59 min. fra min seneste motionsdag på skolen.

Jeg tror både 5 km og 10 km er langt hurtigere i dag

Edited by Tube
Link to comment
Share on other sites

t4x4: Ud fra mit synspunkt synes jeg da du er rimelig hurtig. Min bedste tid på 5 km. er 22.45.

Jeg har et mål om at komme ned på 21, og det tror jeg godt jeg kan i nå, enten sidst på sæsonen eller næste år. Men det kræver nok at jeg taber mig lidt - det bilder jeg mig da ind. Andre relative tunge løbere - 90 kg. og derover - som har en 5 km. tid omkring de 20 minutter? Er det bare en dårlig undskyldning jeg har overfor mig selv, at jeg er langsom fordi jeg er lidt for tyk :D

Hessel og Tolle: I er fandme hurtige må jeg sige - godt gået :)

Link to comment
Share on other sites

Andre relative tunge løbere - 90 kg. og derover - som har en 5 km. tid omkring de 20 minutter? Er det bare en dårlig undskyldning jeg har overfor mig selv, at jeg er langsom fordi jeg er lidt for tyk :D

Vejer 90 kg og løber 5km på mellem 17 og 18 min afhængig af formen.

Jeps, det er bare en dårlig undskyldning ;)

... men det kommer selvfølgelig lidt an på hvor høj du er.

Link to comment
Share on other sites

Bear ->>

Jeg har løbet 3 km på 11 min rent, aner ikke om det er godt eller skidt.

11 min. på 3 km. er en meget hæderlig tid. Hvis du incorperere intervaltræning til dit program vil du se væsentlige forbedringer - in no time. F.eks. 8x400 meter m. 200 meter jog imellem eller 14x200 meter m. 200 meter jog imellem. Jeg forberede ihvertfald min tid på 3000 meter fra ca. 11 min til 9.14 min. på ganske kort tid.

Link to comment
Share on other sites

F.eks. 8x400 meter m. 200 meter jog imellem eller 14x200 meter m. 200 meter jog imellem. Jeg forberede ihvertfald min tid på 3000 meter fra ca. 11 min til 9.14 min. på ganske kort tid.

Hej HEssel

Meget interessant det vil jeg fluks prøve.

Men jeg skal lige forstå dig ret:

De 8 x 400 meter Og tilsvarende med de 14 x 200 meter, er det fuld knald (så hurtigt jeg kan ) ???

VH Bear

Link to comment
Share on other sites

The Bear ->>

Ja, så hurtigt du kan. Du skal bare lige have i tankerne at det skal være så hurtigt at du kan gennemføre alle 400 meterne eller 200 meterne i cirka samme tempo. F.eks. løber jeg 400 meterne i 68-69 sek. og 200 meterne i 28-30 sek. Men hastigheden bør være den samme for hver repetition. Hver opmærksom på at intervaltræning er hård, men effektiv kost. Lig forholdsvis langsomt ud de første par gange til du har fundet et tempo som passer til dig. Du må godt syre lidt på de sidste repetitioner. Held og lykke og husk lige at berette om træningen. :wave: :)

PS: Jeg går ud fra at du har en hvis grundkondition når du kan løbe 3000 meter på 11 min.!

Edited by Hessel
Link to comment
Share on other sites

PS: Jeg går ud fra at du har en hvis grundkondition når du kan løbe 3000 meter på 11 min.!

Joo jeg løber ca. 5 dage om ugen på en fodboldbane (fik ideen fra dig hehe.) Jeg har løbet i flere år efterhånden, dog meget on and off, men jeg elsker faktisk at løbe.

Tusind tak for de gode råd. Jeg skal nok holde dig posted. Jeg tror dog lige jeg vil købe et stopur så jeg kan tjekke tiderne helt præcist !

Link to comment
Share on other sites

Hey The Bear!

Fodboldbane træning :D Det har jeg faktisk helt savnet. Jeg er jo stadig skadet så jeg tror faktisk det bliver til en tur på fodboldbanen idag. Ovenstående eksempel på intervaltræning var blot et eksempel. Der er også pyramideintervaller som: 200-300-400-600-400-300-200 meter, eller 5x1000, eller man kan dele det lidt op og sige 4x400 meter efterfulgt af 8x200 meter. Engang løb jeg også 100x100 meter med 50 meters jog i mellem. Kun fantasien sætter grænser. Hvis du har et af de der løbeure som kan instilles til nedtæling kan du også lave fartlek - (fartleg fra svensk). F.eks. 5 min. hårdt 2 min. let, 3 min. hårdt, 1 min. let.... så slipper man for at opmåle ruter. Bakketræning er også godt. Find en passende bakke med en passende stigning og spurgt op og gå ned. Det er også noget som giver noget. A pro po bakker så kan du også lave Arthur Lydiards Hill Jump. Det er virkeliglig noget som er hårdt. Men som sagt kun fantasien sætter grænser. Hvem siger at løbetræning er kedeligt og ensformigt???? :o ;)

Held og lykke med træningen The Bear! :wave:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share