HST program og manglende biceps


KennLS
 Share

Recommended Posts

Jeg har trænet et HST program i næsten et halvt år og fået meget gode resultater. Faktisk bedre end da jeg var i 20erne og styrketrænede (jeg er nu 36). Mit HST Program ser ud som følger:

Bryst: Bænkpres, Skrå bænkpres (håndvægte), Flyers, Pull-Over (maskine), Dips

Ryg: Rowing (smalt greb), Pull Down, Rowing bredt greb (maskine)

Skulder: Skulderpres (håndvægte), Laterals (håndvægte), + et par andre øvelser med kabel (aner ikke hvad de hedder og de er ikke i øvelses biblioteket)

Biceps: Biceps Curl

Triceps: Push down

Ben: Benpres, Knæ extension, knæ fleksion læg stående (træner kun ben engang om ugen, da jeg spinner ca. 3-5 gange om ugen, derudover er de store nok)

Alt udføres med et sæt og uden forced reps. Jeg kører alle ugerne inkl. de 15 reps.

Jeg har på de 7 mdr. forøget min styrke med 100 % i bryst, ryg og ben . Jeg er gået ca. 50% op i skulder, biceps og triceps. Men visuelt sker der næsten ikke noget med min biceps i forhold til alle andre muskler. Den bliver ikke højere kun bredere og min triceps dominere armen i forhold til min biceps.

Hvad kan jeg gøre anderledes for at stimulere væksten af min biceps og er mit HST program godt nok.

På forhånd tak

Kenn

Link to comment
Share on other sites

Ja du må undskylde jeg kommer med spørgsmål istedet for svar men hvordan kan det være at du bruger alle de maskin-øvelser ikke forstået på den måde at de ikke kan bruges men er der ikke bedre alternativer??? og hvad er grunden til du ikke ikke har dødløft med??? selvom du ikke vil have at dine ben skal blive større synes jeg nu stadig at du skal træne squat og gerne mere end en gang om ugen (det kan godt lade sig gøre at træne tungt uden at vokse)... Chin-ups er en god øvelse som sammen med dødløft (tror jeg) er årsagen til mine biceps vokser uden det egentlig er hensigten... jeg er kun interesseret i styrke og derfor træner jeg faktisk kun dødløft og chin-ups og nogle gange rows (3 gange i ugen)... men faktum er at jeg kan mærke og se min ryg og biceps blive både større og stærkere end på noget andet tidspunkt jeg har trænet (hvilket egentlig ikke siger så meget :lol: men vælger nu at tro det vil gavne mange at skære ned på diverse hjælpe og maskin-øvelser og holde fokus centreret omkring de 3 basis-øvelser og flere frivægts-øvelser )... ved ikke om du kan bruge det til noget ;)

Link to comment
Share on other sites

Der er ikke rigtig faciliteter der hvor jeg træner til dødløft og andre af den slags øvelser, der er mest maskiner og for små håndvægte ;-) Ellers er jeg meget åben for nye øvelser for overkroppen.

Problemet i min bentræning er at jeg mgl. det forreste korsbånd i venstre knæ og derfor ikke kan træne det for hårdt uden at få skader (har haft fibersprængning to gange i læggen på et år). Jeg mangler stabilitet i knæet, på trods af at lægerne roser mine store forbedringer af mit venstre ben, specielt indersiden af quadriceps var skrumpet under mit skadesforløb. Så jeg skal have en korsbåndsrekonstruktion her i juni måned (endelig).

Jeg træner ben lørdag formiddag, for så har jeg hele weekenden til at restituere dem, da det er min bedste erfaring for ikke at overtræne det venstre ben. Jeg løfter 5 reps, 200 kg benpres, 85 kg knæ extension, 55 kg knæ fleksion, 100 kg læg stående.

Men takker og bukker for dine gode spørgsmål :-)

Kenn

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share