Pulsur.


JPG
 Share

Recommended Posts

Jeg er nybegynder på motions fronten, kvinde over de 40, som absolut ikke gider at se yderligere kvindlig ud. Et rygestop har gjort sit til at min vægt sådan lige pludselig har sneget sig helt ubemærket over de 81 kilo. og med mine 165 - ja så giver det jo buler hist og pist. Jeg har så taget mig sammen siden 30 januar, ved at røre mig væsentlig mere, dette kombineret med fedtfattig kost har givet en vægt reduktion på 6 kilo. Jeg løber, eller rettere sagt jeg prøver på at løbe - jeg kan klare 2 kilometer ud i en køre - men resten af strækningen går med at gå og løbe, jeg håber snart at kunne klare 5 kilometer ud i en køre. Jeg overvejer at invistere i et pulsur - men jeg kan ikke lige blive enig med mig selv, om jeg ikke først skal lære at lytte til hvad mit åndedræt og mine muskler siger mig - inden jeg lader det være op til tekninkken - vil I være søde lige at være med på råd ?

Hilsen Jytte

Link to comment
Share on other sites

Velkommen til!

Der er delte meninger om det rette svar! Der er folk der skyer pulsure og mener at det er bedre at lære sin krops signaler, og så er der folk som mig som næsten ikke kan træne uden !

Man må nu aldrig lade pulsuret overtage styringen helt. Jeg har dage hvor jeg kan arbejde ubesværet ved 175 og dage hvor det er en rigtig dårlig ide. Pulsuret er en god motivator, det hjælper en til at holde sig igang - der er dage hvor man let snyder sig selv - så er pulsuret en god ting at have - "ok jeg skal vist lige tage min sammen".

Pulsuret kan også give information om udvikling i form mv. Alt i alt er der ikke noget klart svar - prøv eventuelt at prøve dig frem ved at låne et! :)

God træning!

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke du vil have synderlig meget glæde af et puls-ur. Det kan selvfølgelig være at investeringen kan betale sig, hvis du får et kanon tilbud.

Jeg tror i første omgang du skal koncentrere dig om at "lunte" 5km.