Fornuftig shake?


DaDane
 Share

Recommended Posts

Jeg har lavet en shake som jeg tror den bør være, - lavt fedtindhold, en del (langsomme) kulhydrater og en del protein.

Den består såmænd blot af 1 dl havregryn (smadret i blenderen), 1 dl protein pulver (Viking), 2 dl skummetmælk og 2 dl Mathilde blå

Det giver: 1914 kJ - hvoraf ca. 45% stammer fra protein og ca. 45% fra kulhydrat. De sidste 10% kommer fra fedt (hovedsageligt fra havregryn - hvem skulle tro der var fedt i havregryn - men o.k. 10% er jo slet heller ikke slemt).

Er det en god shake?

Jeg har tænkt mig at bruge den

  • Inden natten
  • Før træning (½ time før ca.)
  • Efter træning (umiddelbart efter)
  • Som måltidserstatning (på en kur)

Jeg har forestillet mig at lave en shake til træning - og dele den i to, en del før og en del efter.

Måltidserstatning og før natten er en hel shake.

Er det fornuftigt - er der andet jeg hellere skal gøre?

Link to comment
Share on other sites

Hvis der er noget, som man umiddelbart kan sætte en finger på er det kakaomælken, da de kulhydrater du indtager udelukkende kommer fra sukker.

I stedet kan jeg anbefale at blende den med en banan i stedet, og så bare double mælken. ;)

Men jeg jeg indrømmer da gerne, at jeg selv smider kakao i en gang imellem. :)

Du behøver heller ikke være så bange for den fedt, der kommer fra havregrynene, da det ikke er mættet fedt, - pas på med at være al for fikseret på fedtet, da det jo er kcal (eller kj om du vil), der tæller i sidste ende.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share