Skuldre


Ramius
 Share

Recommended Posts

For snart en måned siden har blev min skulder sur og jeg fik en mindre smerte der mest af alt mindede om en ordentlig gang DOMS. Tilfældigvis skulle jeg til kiropraktor med min ryg og hun kiggede på min skulder. Hun trak i den så det sveg og så sagde nul træning med skuldre i 14dage.

Nu er det så en måned siden og min skulder har ret godt, MEN jeg kan ikke køre bænkpress. Jeg har ikke problemer i nogle andre øvelser end bænk, men her kan jeg ikke køre med mere end 20kg. Jeg får ikke smerter, men en underlig følelse i den foreste del af skuldren (anterior deltoid såvidt jeg kan mærke).

Efter de 14dage var gået og jeg stadig havde smerter er jeg begyndt på rotator cuff træning, men jeg er lidt i tvivl om rep mængden. Jeg kiggede i B-skaals log og hun kørte 20 reps og andre steder har jeg også set at man skal køre med højt antal reps, hvorfor??

Jeg har kørt med 10 reps og jeg har ingen smerter når jeg køre øvelserne plus at jeg kan se mine skuldre udvikler sig (bliver større). Hvad forskel vil det gøre hvis jeg sætter vægten ned og køre 20reps, vil min skulder hurtigere komme sig?

Link to comment
Share on other sites

Årsagen til at du skal benytte dig at mange gentalgelser er at ved stor belastning tager de større muskler over og derved rammes/bruges de små stabiliserende rotator muskler ikke. Den eneste måde at aktiverer dem på er ved lav belastning, fordelen er så at så kan man faktisk også med godt resultat trænen rotatoren flere gange om dagen :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share