More Cybernetic WSB


AndersL
 Share

Recommended Posts

Umiddelbart ser dit program okay ud, men jeg mener dog at du laver ALT for meget for skulderne på din såkaldte "skulder-fukus dag", også selv om dine skuldre er en svaghed.

Jeg dropper plate raise, det forreste skulderhovede burde få rigeligt arbejde. Det var lidt et forsøg, men der er for meget der taler imod. Jeg fastholder dog en øvlser for hvert af de andre hoveder.

På dine off-dage er det som om du overser den øgede aktivitet og dermed forbrænding som dine muskler har hele dagen efter en god gang træning. Ergo kan du ikke blindt regne med at du alene forbrænder traditionelt stillesiddende forbrug på dine off-dage.

Ergo vil jeg give Crawdaddy ret i at lidt ekstra cal. måske ikke som på dine on-dage, men i hvert fald ikke så stort et spring nedaf bør indtages på dine off-dage.Just my 2 cents to a dieting warrior

Jeg har øget mine kcal på offdage med 200kcal. Craw er ikke helt dum til det diæteri så jeg må jo hellere lytte lidt til ham… ;)

Jeg laver jo også daglig cardio nu, hvilket i ca. gennemsnit vil ligge 300kcal til min daglige forbrædning. Så jeg spiser mere og forbrænder mere (og teroretisk mere underhudsfedt), herligt.

Hmm er det her trådkapring - håber det er ok Anders

Det er helt okay Thomas! Sålænge det er en træningsorienteret kapring, med et potentiale i træningsviden forøgelse… ;)

Edited by anyone
Link to comment
Share on other sites

Tænkte godt du var med mig på denne Craw  Men der er faktisk ingen grund til at indtage kulhydrater under træning, i studiet jeg postede tidligere (det første af Tarpenning et. al.) blev kortisol niveauet sænket til 7% af kontrolgruppens... og jeg har det sådan, at hvis jeg er på diæt, så skal fedtet væk, ikke noget med der skal sniges 0,3 gram af om ugen - alle parametre jeg kan optimere skal optimeres. Hvis det i sidste ende betyder at diæten kan forkortes med en uge, så er det ganske glimrende med mig...

Tjah det er så et spørgsmål om hvor længe en diæt varer. Hvis det er en længerevarende diæt ville jeg helt sikkert hellere indtage de 20gr kulhydrat under træning, fremfor at risikere at miste muskelmasse.

Hvis det derimod kun drejer sig om 1 måned eller noget i den stil, er det nok værd at overveje.

Link to comment
Share on other sites

Hvis man venter ca 1 time med at indtage sine kulhydrater er postworkout vinduet jo langt fra lukket. Indtager man en anelse kulhydrater mens man træner, eventuelt sammen med lidt protein, skulle det slet ikke være nødvendigt at indtage kulhydrater lige efter træning.
Det fremgik ikke tydeligt hvornår kulhydraterne røg i sækken. "Næste rigtige måltid" var alt der blev oplyst.
Jeg mangler stadig et validt argument for ikke at vente med carbs til næste måltid post workout... kan du give mig det?

Ja... som jeg sagde er det fakta, at et insulin-spike efter træning stopper muskelnedbrydningen og forbedrer restitutionen.

- jeg mener at restitution og minimering af muskeltab er vigtige end den lille bitte øgning af fedtforbrændningen man kan opnå ved at undlade kulhydrater.

Link to comment
Share on other sites

Ja... som jeg sagde er det fakta, at et insulin-spike efter træning stopper muskelnedbrydningen og forbedrer restitutionen.

- jeg mener at restitution og minimering af muskeltab er vigtige end den lille bitte øgning af fedtforbrændningen man kan opnå ved at undlade kulhydrater.

Anders for søren, hvis der er tale om en lille bitte øgning i fedtforbrændingen post træning, så er der bestemt også tale om en meget lille bitte kanabalisme af muskelmassen. Hvis du er ude efter fedttab - så VENT med dit post carb indtag. Men kan du ikke prøve at argumentere for dit synspunkt om, at fedtoxideringen er minimal kontra nedbrydningen af muskelmasse - gerne med lidt relevant forskning på området ;)

Jeg vil klart anbefale at vente med carbindtag uanset længden af vægttabet. Jeg går ikke udfra man planlægger, at de næste 3 måneder vil jeg være på diæt - målet må nærmere være at ramme en bestemt vægt eller fedtprocent. Og jo hurtigere og effektivt det mål kan opnås - jo bedre... (svær at være uenig i) Hvis det så bliver sammenholdt med, hvad jeg lige har skrevet, så ses klart fordelen i at udskyde post indtaget af kulhydrater.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil klart anbefale at vente med carbindtag uanset længden af vægttabet. Jeg går ikke udfra man planlægger, at de næste 3 måneder vil jeg være på diæt - målet må nærmere være at ramme en bestemt vægt eller fedtprocent. Og jo hurtigere og effektivt det mål kan opnås - jo bedre... (svær at være uenig i) Hvis det så bliver sammenholdt med, hvad jeg lige har skrevet, så ses klart fordelen i at udskyde post indtaget af kulhydrater.

Så er spørgsmålet bare om hvad hurtigst muligt vil sige? Efter min mening er der ikke noget der hedder så hurtigt som muligt, men så skånsomt som muligt. Jeg vil personligt hellere være lidt længere tid på diæt, hvis det betyder jeg ikke mister så meget muskelmasse.

Det er ikke fordi at jeg ikke vil vente med at indtage mine posttræningskulhydrater, da det jo er det jeg selv gør, men nu skrev jeg altså 20gr kulhydrater UNDER træningen.

Hvis diæten er længerevarende, vil depoterne altid være mere eller mindre slunkne, og den katabolske tilstand tættere inde på livet, end på en kortvarig diæt. Derfor er det i det lange løb en god strategi at indtage kulhydrater mens man træner, for at minimere glykogentab en smule og for ikke at løbe ind i for voldsom protein degradation, som på sigt forvandler én til en piberenser ;).

Link to comment
Share on other sites

Cilius:

Jeg tror ikke vi kommer tættere på hinanden. Det må være op til den enkelte at afgøre om man vil ofre noget muskelmasse for at blive rippet 2 dage før tid, eller forsøge at minimere tab af muskelmasse så meget som muligt. Hvis du ikke har gættet det endnu, så hælder jeg til det sidste.

Det er heller ikke bare det umiddelbare tab af muskelmasse der tæller. Hvis man ikke får sine depoter bliver fyldt op efter træning, så kan det hæmme restitutionen og du kan muligvis ikke træne ligeså hårdt næste gang (=endnu mere muskeltab)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share