hst spørgsmål


Patrick J
 Share

Recommended Posts

er igang med sidste uge af hst, og har kørt med underskud hele vejen igennem. ye ved godt man ik vokser på underskud, men er det nødvendigt at kører den eccentriske fase og holde den pause som er beregnet til alm hst forløb ? eller skal jeg bare træner vidre evt. med nyt prog?

Link to comment
Share on other sites

Du kan selv bestemme om du vil køre den eccentriske del - men jeg kan love dig, at har du en makker, så er det ganske underholdende at tumle rundt med vægte et godt stykke over sit maks. Hvis du stadig ønsker at smide nogle fedt, så kan du også forlænge din almindelige 5 rep periode med en uges tid. Der er massere af muligheder ;)

Hvis du skal starte på en ny HST cyklus bagefter, så skal du have pausen med. Hvis du skal starte på et andet program med submaksimale vægte og fokus på muskelvækst, så vil jeg stadig anbefale dig, at du holder pausen.

Link to comment
Share on other sites

Vægte der ligger under din RM... eksempelvis 80kg for otte gentagelser, hvis du reelt kan tage 100 otte gange. Hvis du starter på et muskelvækst program med en lavere belastning end den du slutter på i HST programmet - så nap en pause på en 7-14 dage afhængig af temperament og nødvendighed.

Link to comment
Share on other sites

Tak for svarne, tror jeg vil kører den eccentriske fase og så holde en pause. Hst vil jeg dog ikke igang med igen lige efter, vil gerne finde et andet program som ikk er fullbody. Det bliver kedeligt rimeligt hurtigt og man bruger ofte 2-3 timer på hvert trænings pass hvis man har en makker med...

Meen ved ikke helt hvad jeg vil vælge endnu, men fullbody er jeg ikke meget for...

Link to comment
Share on other sites

Hvis du bruger 2-3 timer med makker, så har du skruet programmet forkert sammen... forudsat der ikke går kaffestue i den med hyggesnakken. Såfremt du vælger HST igen, så kan du jo poste dit program, så kan jeg lige kigge på det ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share