WSB hjælpeøvelser


Armoured female
 Share

Recommended Posts

Spørgsmålet er kopieret fra min log (inden nogen tror, de oplever et deja-vú) ;)

Jeg tror, at jeg laver for mange presseøvelser. Jeg stormer fremad styrkemæssigt i de fire rygøvelser, closegrip og widegrip pulldown, samt db og bb rows, som jeg laver 2-3 sæt af skiftevis hver gang (3 x ugentligt) - dvs, det går over en uge mellem hver variant. Hertil kommer DE dødløft 1 x ugentligt.

Men db presses, dips og militærpres står stille. De bliver trænet alle tre 2 x ugentligt med 2-3 sæt. Oveni kommer DE bænkpres og ME bænkpres, hver 1 x ugentligt.

Alle hjælpeøvelserne bliver kørt efter en HST-lignende progression.

Måske skulle jeg nøjes med 1 sæt hver af de tre presseøvelser på de 2 ugentlige bænkpres-træningspas?

Eller køre dem skiftevis som rygøvelserne?

Eller nøjes med db press og dips den ene gang, og db press og military den anden gang?

Eller... ? :blink:

Link to comment
Share on other sites

tja, enten skal du vel have mere eller også mindre.

Men går du frem i bænk??

Umiddelbart lyder det dog også af ret meget iøvrigt. WSB'erne holder iøvrigt også lidt igen med military presses, men kører mere laterals(det ved du sikkert, men ville lige huske dig på det)

Link to comment
Share on other sites

det ku sikkert være en god ide, vil jeg da tro, specielt når du har reageret godt på mindre volumen i rygøvelserne. Og tænk så også på at både din DE og ME trækker tænder ud, så det jo svært at holde alt for høj volumen i alle de andre presse øvelser - Det tror jeg ihvertfald var stærkt medvirkende til den albue skade, jeg pådrog mig, da jeg kørte wsb (fransk press har været min dødsfjende lige siden)

jeg synes det virker fint for mig helt at udelukke øvelser som incline presses og military presses og egentlig også dips. Men det er sikkert bare mig - jeg synes min yderst sparsomme forskulder work capacity er bedre spenderet i bænken. Satser da også på ny PR om 1½ måneds tid :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share