Refeed uge / underskudsuge cyklus


FittSmoker
 Share

Recommended Posts

Vild tanke...

Hvad nu hvis man ved siden af træning, lod være en uge var i kcal. underskud, og en uge i kcal. overskud - skiftede imellem sådan en cyklus ? tror i man ville ende ud med at tage muskelmasse på og / eller tabe sig ?

Spørgsmålet er nok ikke supergodt formuleret, men det jeg vil ind på - er at vi normalt snakker dagligt indtag - hvad sker der hvis man ser det i en sammenhæng ? fordelt ud over flere dage.

Under diæter er der tale om refeed dage og sådan, at dette måske skulle have påvirkning på leptin produktionen etc. - men hvad ville der mon ske, hvis man gjorde det ovenstående ?

Hvis man starter ud med at have vænnet kroppen til underskud går jeg udfra at man vil tage på - omvendt starter man modsat, ville man så ikke få kg. til at rasle af sig de uger man var i underskud ? (og hvis man ikke gik i overskud i uge 2).

Grundet jeg tænker sådan, er resultaterne direkte når man starter en diæt, der går det stærkt i starten.

Edited by FittSmoker
Link to comment
Share on other sites

Teoretisk måske ganske fornuftig tanke. Men i praksis tror jeg ikke den holder. Efter min vurdering tror jeg blot man ender med totalt at forvirre stofskiftet og at restitutionen ikke forløber optimalt.

Stofskiftet: Vil ikke rigtigt kunne finde ud af om den skal "sulte" eller "bulke" = formentligt lavere stofskifte i sulteperioden og deponering af fedt i bulkeperioden

Hypertrofien: Kroppen vil formentlig ikke satse på hypertrofi i bulkeperioden, men vil lagrer energioverskudet som fedt til dårligere tider (= sulteperioden).

Men det er bare et bud! Prøv selv!!!! :D :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share