Power clean + HST


Foodman
 Share

Recommended Posts

Efter en afslutning af mit første HST med god styrkefremgang er jeg klar til at starte på en ny runde.

Her på det sidste har jeg fået lyst til at køre power clean (PC) igen, især da jeg mangler noget traps/øvre ryg træning (kan ikk DL). Da jeg snarest starter på nyt HST ville jeg lige høre om nogle har noget erfaring med power cleans. Jeg mener at have læst at de giver en god carryover til andre øvelser, og lidt ekstra styrke til at kompensere på diæt ville være godt.

Sidst jeg kørte dem var det 2x om ugen, som første øvelse, lav intensitet, 6-9 set, aldrig over 4 reps, kunne egentligt ikk forstille mig at det var smart at køre 12 reps i PC.

Havde tænkt mig noget i stil med dette:

Power clean - 5 set af 4 reps i 2 uger, 6 set af 3 reps i 2 uger, og til sidst 6 set af 2 reps i 2 uger.

Squat - 1 sæt.

Incline BP - 2 sæt

Chins (palms in) - 2 sæt, alternativ progressionssytem HST's er for hårdt i 12's & 8's

Semmi-closegrp Bænkpress - 2 sæt

Bred chins (palms out) - 2 sæt, alternativt progression.

Stående military - 2 sæt

Cable rows - 2 sæt.

Dips - 2 sæt

Incline curls - 2 sæt

JM press (tricep) - 2 sæt

BB curls - 2 sæt

Wrist curls - 2 sæt

Læg, mave, lænd osv bliver sammen med morgen cardio 2-3 gange om ugen.

Skal i øvrigt nævnes at jeg køre moderat diæt, 2500-2700kcal på ikk trænings dage, og 2800-3000kcal på trænings dage...

Nogle inputs?

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Prøv at spørge MVP han er vist Vægtløftnings eksperten herinde. Ellers er TJ nok et godt bud. :)

Jeg trænede engang selv PC og syntes det var alle tiders. Jeg trænede dem fordi det er en en mega god øvelse for eksplosivitet. Men jeg vil sgu ikke gøre mig klog på det ellers.

Det bliver nice at se når din morgencardio og diæt kicker in ... der er nu ikke noget som en hugget sixpack!

Er det to eller tre gange om ugen du træner dit fullbody split?

Bear B)

Link to comment
Share on other sites

Det bliver nice at se når din morgencardio og diæt kicker in ... der er nu ikke noget som en hugget sixpack!

Er det to eller tre gange om ugen du træner dit fullbody split?

Er HST 3x i ugen, og får snart Fistandantilus' gamle racer så jeg kan cykle en 20-30km 3-5 morgener i ugen.

Har også købt en flaske udos, en bunke (1,2kg) hørfrø, 70 dåser tun, og har snart over 20kg protein (cassein + whey + smagløst whey), så jeg er set to go!

Laver min log snart, idag var udemærket faktisk.

370gr protein, 170gr carbs, 90gr fedt ~3000kcal, nok lidt i overkanten men man skal jo starte blødt ud :lol:

Foodman

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share