Sheiko


stegger
 Share

Recommended Posts

Jeg vil nu igang med anden omgang Sheiko beginners 2 og har tænkt på et par ting. Nedenfor er et link til programmet.

Sheiko beginners 2

Det er mit indtryk at hjælpeøvelserne, kun er forslag og derfor vil jeg spørge hvad jeres holdning er til

1) Jeg vil gerne styrke min bundstyrke i squat og tænker på at erstatte lounges med box-squat.

2) Jeg går meget op i hammer curl og military press og vil gerne klemme dem ind i træningen, nogle forslag til hvordan man kan det. Jeg vil kun øge styrke i øvelserne og er ligeglad med masse.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Nu er det sådan at hjælpeøvelserne, helst skal vælges efter dine svagheder i bænk,dødløft,squat. Målet er jo at øge svaghederne med hjælp fra øvelserne, så det er nok ikke her, de store Military press eksperimenter skal gøres

Selv skal jeg på Sheiko begynder 1 om små 2 måneder, og har lavet en lille plan for hjælpeøvelserne.

Mandag

Dips 5x5

Luying dumbell extetion3-5x10

Cablerow 3-5x10

Biceps 3x10

Onsdag

Dips 5x5

Luying dumbell extetion3-5x10

Cablerow 3-5x10

Biceps 3x10

Fredag

Military press5x5

Fransk press-5x10

Cablerow 3-5x10

Biceps 3x10

Sådan

Link to comment
Share on other sites

Dropper du helt goodmornings og lounges, jeg troede det var gode hjælpeøvelser?

Hvorfor bicepstræning (hvordan hjælper den til de 3 store)?

Jeg ved godt at formålet med hjælpeøvelserne er at støtte i de tre store, men jeg vil meget gerne klemme military press ind. Hvis man nu skulle, hvordan kan det gøres mest optimalt?

Link to comment
Share on other sites

1) Jeg vil gerne styrke min bundstyrke i squat og tænker på at erstatte lounges med box-squat.

Det lyder som en god idé at tage box-squat med, men der er noget andet jeg vil anbefale dig at koncentrere dig om først......dybden i din squat. Du mangler lige lidt i at den er der og du vil komme til at bande og svovle over at du mangler de sidste 5 cm når du kommer til konkurrence..... dvs.....mindre vægt og længere ned i din squat. Så skal du bare se :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er opmærksom på at der mangler lidt i dybden. Vi havde max dag i mandags og der havde jeg 2 forsøg, et på 160, hvor der tydeligt manglede lidt dybde og et på 170 som havde mere dybde( jeg tror faktisk den var god nok). Men jeg er ikke sikker på hvor langt jeg skal ned og der jo ingen grund til at komme længere ned end nødvendigt. Kan jeg ikke få dig til at vise mig det næste gang vi ses i centret eller nogle links til hvor dybt jeg skal?

Link to comment
Share on other sites

Du kan evt tage en tur ind og kigge i klausjensens log...han render rundt og har samme problem som dig. Han har billeder og gode råd der måske kan hjælpe dig.

Næste gang vi ses i centeret kan vi da lige kigge på det....den der idé med box-squat lyder som noget du bør prøve.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share